    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile, w praktyce, wytrzyma zbiornik c.w.u ?
    Date: Fri, 24 Jul 2020 14:06:54 +0200

    2020-07-24 o 13:19 +0200, heby napisał:
    > Zagladanie do środka endoskopem wchodzi w grę, ale to troche pracy,
    > zanim się na to zdecyduje chciałbym wiedzieć czy nie przekraczam
    > jakiegoś czasu po którym zbiornik emaliowany ma prawo szlag trafić.
    > Zbiornik ma koło 9 lat.

    Jeśli to jest typowa konstrukcja elektrycznego zbiornika CWU, to w
    dolnej części (lub bocznej, jeśli poziomy) jest kilka śrub trzymających
    klapę z uszczelką. Przydałoby się tę klapę rozebrać raz na 2-3 lata i
    wyczyścić/opukać zbiornik od środka. W przeciwnym razie tworzy się
    kamień wewnątrz i to on zbiera wszelkiego rodzaju syf, w ekstremalnych
    sytuacjach zabarwiając wodę. Po 9 latach niezaglądania to może tam już
    być kamienny korek na 1/3 zbiornika... Ja co dwa lata wyciągałem z
    takiego dwa wiadra brązowego kamienia. Samo opróżnienie + rozkręcenie
    + skręcenie to robota na godzinę więc szkoda kombinować z jakimiś
    endoskopami-cudami.

    Mateusz