eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieJaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? › Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
  • Data: 2011-01-23 12:03:03
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Jaki parametr fizyczny powietrza zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    > Co zyskam?
    >
    > Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%, zawartość
    > tlenu 20,9%.

    Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
    procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
    raczej się nie zmieni ;)
    Zyskasz: rozeschnięty parkiet, pęknięte regipsy, szybko suszące się pranie,
    mniejsze rachunki za gaz, większe rachunki za wodę mineralną i krem nivea do
    rąk. Śluzówki nosa będą wysuszone, co spowoduje częstsze choroby i większe
    rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona upiecze Ci biszkopt, na drugi
    dzień będzie miał konsystencję grzanki.
    Niewątpliwą zaletą jest to, że wszelkie pleśnie i grzyby w domu zdechną z
    odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

    --
    Bartek