eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKocioł gazowy dwufunkcyjny czy jednofunkcyjny plus terma. › Re: Kocioł gazowy dwufunkcyjny czy jednofunkcyjny plus terma.
    Subject: Re: Kocioł gazowy dwufunkcyjny czy jednofunkcyjny plus terma.
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 25 Aug 2020 17:08:10 +0200

    W dniu 25.08.2020 o 11:43, Adam Lubszczyk pisze:

    > No to do rzeczy. Chciałbym przejść na ogrzewanie gazowe i pytanie, które
    rozwiązanie będzie lepsze:
    > 1 - kocioł dwufunkcyjny + zasobnik CWU warstwowy

    Kocioł dwufunkcyjny to ogrzewanie C.O. i grzanie C.W.U. bezpośrednio w
    rury. Czyli połączenie pieca i termy, tak jak masz obecnie, ale w jednym
    urządzeniu.

    > 2 - kocioł jednofunkcyjny (tylko CO) + obecna terma + zasobnik CWU warstwowy

    Kocioł jednofunkcyjny to grzanie C.O. oraz podgrzewanie wody C.W.U. w
    zewnętrznym zasobniku.

    > Minusy rozwiązania 2 to dwa urządzenie do obsługi (a może to plus?) oraz dwa kominy
    ,co chyba nie jest aż takim problemem: terma już ma komin a dla kotła i tak trzeba
    dostosować ten od pieca węglowego (wkład) oraz zastanawiam się czy ,,typowe"
    rozwiązania dla zasobnika warstwowego dla kotłów dwufunkcyjnych zadziała z termą.

    W przypadku nr 2 terma w ogóle nie jest potrzebna, a sam zasobnik już
    masz. Zimą będziesz grzał dom i wodę, a latem tylko wodę w zasobniku.

    > Tak przy okazji mam pytanie o ogólne zasady działania ogrzewania gazowego.
    > -Czy kocioł gazowy grzeje cyklicznie czy moduluje swoją moc, i czym się kieruje
    załączając / modulując grzanie?

    To zależy od kotła i jego sterowania, ale na ogół moduluje moc, chyba że
    najniższa moc kotła jest większa od zapotrzebowania, to będzie się
    włączał i wyłączał.

    > -Jak kocioł nie grzeje to czy wyłączana jest także pompa obiegowa CO ?

    Na ogół tak, pompa ma chodzić tylko wtedy gdy kocioł grzeje, jak nie
    grzeje to po co ma działać pompa?

    > -Czy przy kotłach gazowych kondensacyjnych stosuje się zawory mieszające?

    Co chciałbyś mieszać?

    > -Czy kocioł kondensacyjny dwufunkcyjny pracując w trybie CWU jest bardziej sprawny
    od zwykłej termy?

    Jedne pewnie tak, inne nie, to już mocno indywidualna sprawa,
    uzależniona nawet od takiej rzeczy jak stopień zasyfienia wymiennika ciepła.