  • Data: 2020-07-05 15:22:13
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: budynPL <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 5 lipca 2020 11:23:57 UTC+2 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    będzie mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    > Nadaje z googla:
    > Twoim zdaniem to pochylenie jest niepotrzebne?

    nie tyle niepotrzebne co nieopłacalne. Koszt konstrukcji do pochylania nigdy sie nie
    zwróci, konstrukcja jest trudniejsza w montażu i mniej odporna na wiatr.

    > Z tego co widzę wszyscy ustawiają pod kątem.

    z jakiegos powodu wszystkie portale pokazują kąt optymalny na ok 35stopni, to zależy
    od szerokosci geograficznej. Podejrzewam ze jest to całka po natężeniu oswietlenia z
    uwzględnieniem cosinusa kąta padania promieni.
    Ale tak obliczony kąt zakłada całkowicie bezchmurne niebo przez cały rok.
    A przeciez wiemy ze jeslien i zima to zwiekszone zachmurzenie więc optymalizować pod
    jesienne katy padania słońca jest słabe.
    Ja liczyłem kiedyś optymalny kąt uwzgledniajacy zachmurzenie i wyszło mi coś koło 20
    stopni, z pamieci podaję. Czyli trzeba sie nachapać energii latem.
    Z tym ze te różnice są paroprocentowe, nie ma o co kruszyć kopii.

    >Na farmach paneli to nawet stawiają takie maszyny co to śledzą ruch Słońca.

    sprawa kompletnie nieopłacalna, aparatura jest kosztowna i skomplikowana. Wiem bo
    miałem taką na dachu. Zabrał ją liściasty ale nie wiem czy uruchomił.

    b.