  • Data: 2020-07-05 13:47:39
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-07-05 o 11:23, Kadar pisze:
> [...]
    będzie mała, a konstrukcja wyszła bardziej skomplikowana.

    > Nadaje z googla:
    > Twoim zdaniem to pochylenie jest niepotrzebne? Z tego co widzę wszyscy ustawiają
    pod kątem.
    Sa dwie szkoły, albo ma się duże moce w szczycie czyli ustawia pod
    kątem, albo na płasko i panele dłużej pracują w ciągu dnia tyle że pik
    jest mniejszy.

    > Na farmach paneli to nawet stawiają takie maszyny co to śledzą ruch Słońca.
    Obrotnice łączą obie szkoły razem czyli duża moc szczytowa i dłuższy
    czas działania w ciągu dnia, tyle że opłacalne są tylko dla dużych
    instalacji ze względu na koszty jak i powierzchnię zajmowalną żeby się
    panele nie zasłaniały.

    >Zastanawiałem się czy zasilanie takich konstrukcji to idzie z paneli czy już
    potrzebne moce z elektrowni.
    Sterowanie to i tak mały ułamek mocy którą produkują, więc kierunek
    zasilania jest bez znaczenia.

    --
    Janusz