  • Data: 2019-10-31 13:30:34
    Temat: Re: Moda na płaskie dachy nadchodzi ;)
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.10.2019 o 22:38, Lisciasty pisze:
    > Kolejny raz spotykam się z poglądem, że płaski dach jest "prestiżowy".
    > Ludzie wykłócają się z MPZP żeby sobie zrobić na chacie coś, co jeszcze
    > niedawno było obciachem (tzw. domy-kostki). Nawet jak wychodzi, że płaski
    > dach będzie droższy o kilkanaście czy kilkadziesiąt tys. to nie przeszkadza.
    > Ludzie są jednak durni :>
    >
    > L.

    nie wiem czy moda nadchodzi, ale durni nie są. płaski dach ma mniejszą
    powierzchnię. do budowy i do... ocieplenia. Z dyskusji na tej grupie
    wiem ze cena ocieplenia może być wyższa niż cena ściany.
    jakieś wady płaskiego dachu? bo przecieka? w tysiącach bloków nie
    przecieka. taki dach można "natrysnąć" a nie oklejać papą. można go tak
    zrobić, aby po nim można było chodzić, coś jak taras. można na nim
    posiać trawę. jedyna wada dachu płaskiego - to wymagana większa nośność.
    A dwuspadzisty? większa powierzchnia dachu, większa powierzchnia
    dachówki, gontów lub blachy - które są droższe niż papa, a z robocizną
    mogą być droższe niż natrysk. większa powierzchnia ocieplenia,
    stosunkowo trudnego. ile tu postów o mostkach i wianiu pod strzechą?
    Takie dachy są porywane przez wiatr, w ich izolacji mieszkają szkodniki.
    wiem ze dotyczy to mniej niż 1% wszystkich dachów spadzistych, ale w
    płaskich - niema tego problemu. choć oczywiście da się zrobić za słaby
    dach płaski który zwjeje albo zapadnie sie pod ciężarem śniegu.

    ToMasz