    Date: Sun, 31 Jul 2022 19:47:17 +0200
    Subject: Re: Niedobory PC na rynku
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 31.07.2022 o 14:48, a a pisze:
    > klima to małe goofno, używane latem w upaly i dmucha powietrzem, czyli
    > ma mała wydajność,
    > a PC to wielkie wibrujące goofno, pracujące dzień i noc w ciepłej Francji zimą
    > czyli halas 10 razy wiekszy

    Twojego pierdolenia to już nie da się czytać.

    Miałeś kiedykolwiek w swoim życiu pompę ciepła lub klimatyzator? Jestem
    pewien, że nie, bo nie pierdoliłbyś takich głupot.

    To co piszesz to było prawdą przeszło 50 lat temu. Obecnie pompy ciepła
    i klimatyzatory poszły bardzo mocno do przodu pod względem technologicznym.

    Najtańsze i najchujowsze na rynku klimatyzatory grzeją do -15'C.

    Ja mam w domu klimatyzatory, które grzeją do -22'C i takie też
    zakładałem u ludzi, którzy nie korzystają z żadnego innego ogrzewania i
    sobie chwalą. Póki co nie mieli od kilku lat okazji dogrzewać się innym
    źródłem ciepła.

    Od co najmniej 20 lat nie było takiej zimy, aby temperatura spadła
    poniżej -20'C i utrzymywała się dłużej niż kilka godzin i żeby takie
    spadki temperatury trwały dłużej niż kilka dni.

    Ale jak ktoś obawia się większych mrozów to są też na rynku
    klimatyzatory, które grzeją do -30'C.

    Ostatnią taką temperaturę (32'C) pamiętam na przełomie 1986-1987r.

    > Ale PC przerobiona z klimy nie ma żadnej mocy, ani do grzania się nie nadaje,
    > bo klima to powietrze, a PC z klimy to konwersja ciepla ze skraplacza w grzana wodę

    Bzdury. Problem z przeróbką klimatyzatora na pompę ciepła polega na tym,
    że część klimatyzatorów nie ma odszraniania ani podgrzewanej tacki
    ociekowej. Ale są też takie, które są w to wyposażone np. moje
    klimatyzatory posiadają funkcję odszraniania oraz podgrzewaną tackę
    ociekową, aby skropliny nie zamarzały.

    > A dla sprawnosci temperatura wody musi być wysoka, aby oplacało sie ja rozprowadzac
    po domu.

    Bzdury na resorach piszesz. Sprawność pompy ciepła czy klimatyzatora
    jest tym wyższa im niższą temperaturą grzeją. Dlatego pompy ciepła
    najbardziej się sprawdzają z ogrzewaniem podłogowym i wtedy pompy ciepła
    uzyskują najwyższą, swoją sprawność. Średnioroczny COP na poziomie 3,5

    Daje nam to cenę ok. 40gr za kWh przy grzaniu prądem jednotaryfowym oraz
    ok. 22gr za kWh przy grzaniu prądem w II taryfie. Doliczając do tego
    wspomaganie pompy ciepła grzałką elektryczną oraz odszranianie.

    Grzejąc klimatyzatorem wychodzi nieco drożej. Trzeba tak liczyć ok. 8-10
    groszy więcej niż pompą ciepła. Ale samo ogrzewanie klimatyzatorem dla
    osób, które nie przebywają w domu non-stop wychodzi taniej niż
    ogrzewanie gazowe, bo klimatyzator nie musi grzać cały czas, ale tylko
    wtedy, kiedy mieszkańcy są w domu, a samo nagrzanie pomieszczeń przed
    powrotem mieszkańców to raptem 20-30 min.

    Obecnie ogrzewanie gazowe ok. 30gr za kWh, a węglowe ok. 60gr za kWh.
    Nawet ogrzewanie grzałką elektryczną korzystając z prądu w II taryfie
    wychodzi prawie o połowę taniej niż węgiel. Ale to jest na dzień
    dzisiejszy, a jak będą się kształtowały ceny prądu tego nikt nie wie.

    > Czyli PC z klimy to syf dla Afryki i strata kasy,
    > bo polski klimat zimą to silne mrozy, a PC jest przeznaczona do ciepłej Francji bez
    sniegu i mrozow zima, gdzie całą zime chodzi się w półbutach
    Powiadasz, że +5'C i -5'C to są silne mrozy? 95% zimy to temperatura
    powyżej -5'C.