  • 1. Data: 2022-07-30 15:54:26
    Temat: Niedobory PC na rynku
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Wczoraj rozmawiałem z hydraulikiem w rodzinie i ponoć ma już 36 zamówień
    na montaż i uruchomienie PC, ale nie jest w stanie ich zakupić. Od
    dystrybutora usłyszał, że jak już coś mają to idzie od razu za granicę.

    I tak spojrzałem do sieci, a tam są już nawet jakieś artykuły.

    "Pompa ciepła - ceny rosną z miesiąca na miesiąc, mimo to urządzenia
    błyskawicznie znikają z rynku."

    "W marcu 2022 odnotowano podwyżkę o około 8%, a w czerwcu o kolejne 9%.
    Producenci zapowiadają, że ceny będą rosły coraz szybciej, ponieważ
    urządzeń wyraźnie brakuje na rynku, a popyt jest coraz większy."

    "Aktualnie u największych producentów pomp ciepła czas oczekiwania na
    zamówione urządzenie to min. 6 miesięcy z zastrzeżeniem, że ten czas
    może się wydłużyć. Redakcja Muratorplus dotarła do informacji, że lista
    klientów, którzy złożyli zamówienie na pompę ciepła sięga 2024 roku."

    https://www.muratorplus.pl/biznes/wiesci-z-rynku/pom
    pa-ciepla-ceny-2022-coraz-wyzsze-pompy-ciepla-cena-m
    ontazu-dofinansowanie-do-pomp-ciepla-aa-xPcL-E1V4-Ca
    My.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-07-30 16:01:51
    Temat: Re: Niedobory PC na rynku
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 30 July 2022 at 15:54:27 UTC+2, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    pa-ciepla-ceny-2022-coraz-wyzsze-pompy-ciepla-cena-m
    ontazu-dofinansowanie-do-pomp-ciepla-aa-xPcL-E1V4-Ca

    fake fake fake

    Zenki chcą wyrwać kasę

    A potem będą procesy o odszkodowania, gdy pompa w czasie mrozow bedzie więcej prądu
    żarła niż grzejnik

    bo to pompy dla cieplych krajów, czyli sprowadzone ze słonecznej Francji i w Polsce
    się wyłaczą przy mrozach -5 C

    Bo to klimatyzacje przerobione przez Chinczyka na pompy ciepla i sprawność 1: 1
    \czyli niepotrzebny wydatek
    ale budżet znów finansuje Chinczyka dotacjami

  • 3. Data: 2022-07-31 01:23:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tc3d6h$3s618$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > "Pompa ciepła - ceny rosną z miesiąca na miesiąc, mimo to urządzenia
    > błyskawicznie znikają z rynku."

    Czyli kolejny plus dla bloku gdzie żaden zjeb nie powiesi (chyba) pc na balkonie?

    "kto krzykiem, halasem, alarmem lub innym wybrykiem zaklóca spokój,
    porzadek publiczny, spoczynek nocny albo wywoluje zgorszenie w
    miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolnosci
    albo grzywny".

    Za zaklócanie spokoju mozna zostac ukaranym grzywna w wysokosci od
    20 do 5000 zlotych, a oprócz tego mozliwe jest trafienie do aresztu
    na od 5 do 30 dni. Kara ograniczenia wolnosci przewidywana jest na 1
    miesiac.

    https://gadzetomania.pl/kara-za-pompe-ciepla-lub-kli
    matyzator-mozna-trafic-za-kratki,6735531875007200a

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 4. Data: 2022-07-31 10:41:39
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W niedzielę, 31.07.2022 o 01:23, PiteR napisał:

> [...]
    > miesiac.
    > https://gadzetomania.pl/kara-za-pompe-ciepla-lub-kli
    matyzator-mozna-trafic-za-kratki,6735531875007200a

    Sranie w banie. Nie podniecaj się beleczym, bo ci na starość
    wuj ani drgnie. Dla upierdliwego sąsiada nie ma znaczenia,
    czy za zakłócenie jego spokoju odpowiada twoja pompa ciepła,
    telewizor, spłuczka sedesowa, czy twoja żona, gdy ma orgazm,
    albo twoja ręka, gdy ty masz orgazm.

    --
    Collie

  • 5. Data: 2022-07-31 12:26:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-31 o 01:23, PiteR pisze:
    > in <news:tc3d6h$3s618$1@dont-email.me>

    > Czyli kolejny plus dla bloku gdzie żaden zjeb nie powiesi (chyba) pc na balkonie?
    No to powiedz czym się różni klima wisząca na ścianie na zewnątrz od PC?

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-07-31 14:48:45
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 31 July 2022 at 12:26:53 UTC+2, Janusz wrote:

    > No to powiedz czym się różni klima wisząca na ścianie na zewnątrz od PC?
    >

    > --
    > Janusz
    klima to małe goofno, używane latem w upaly i dmucha powietrzem, czyli ma mała
    wydajność,
    a PC to wielkie wibrujące goofno, pracujące dzień i noc w ciepłej Francji zimą
    czyli halas 10 razy wiekszy

    Ale PC przerobiona z klimy nie ma żadnej mocy, ani do grzania się nie nadaje,
    bo klima to powietrze, a PC z klimy to konwersja ciepla ze skraplacza w grzana wodę

    A dla sprawnosci temperatura wody musi być wysoka, aby oplacało sie ja rozprowadzac
    po domu.

    Czyli PC z klimy to syf dla Afryki i strata kasy,
    bo polski klimat zimą to silne mrozy, a PC jest przeznaczona do ciepłej Francji bez
    sniegu i mrozow zima, gdzie całą zime chodzi się w półbutach

  • 7. Data: 2022-07-31 15:21:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tc5ldb$cgq$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > No to powiedz czym się różni klima wisząca na ścianie na zewnątrz
    > od PC?

    dla mnie niczym.

    Z tym i z tym i z psem w. do własnego domku.

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 8. Data: 2022-07-31 15:49:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 31.07.2022 o 15:21, PiteR pisze:
    > in <news:tc5ldb$cgq$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > dla mnie niczym.
    >
    > Z tym i z tym i z psem w. do własnego domku.

    A ty zza kanału będziesz nam tu Polskę urządzal?

    --
    Pete

  • 9. Data: 2022-07-31 16:28:02
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-31 o 15:21, PiteR pisze:
    > in <news:tc5ldb$cgq$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > dla mnie niczym.
    No właśnie, czyli jeśli mieszkaniec bloku dostanie zgodę na założenie
    klimy to i na PC też dostanie.

    > Z tym i z tym i z psem w. do własnego domku.
    Ja akurat jestem we własnym domku :)

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2022-07-31 19:47:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 31.07.2022 o 14:48, a a pisze:
> [...]
    > ma mała wydajność,
    > a PC to wielkie wibrujące goofno, pracujące dzień i noc w ciepłej Francji zimą

    Twojego pierdolenia to już nie da się czytać.

    Miałeś kiedykolwiek w swoim życiu pompę ciepła lub klimatyzator? Jestem
    pewien, że nie, bo nie pierdoliłbyś takich głupot.

    To co piszesz to było prawdą przeszło 50 lat temu. Obecnie pompy ciepła
    i klimatyzatory poszły bardzo mocno do przodu pod względem technologicznym.

    Najtańsze i najchujowsze na rynku klimatyzatory grzeją do -15'C.

    Ja mam w domu klimatyzatory, które grzeją do -22'C i takie też
    zakładałem u ludzi, którzy nie korzystają z żadnego innego ogrzewania i
    sobie chwalą. Póki co nie mieli od kilku lat okazji dogrzewać się innym
    źródłem ciepła.

    Od co najmniej 20 lat nie było takiej zimy, aby temperatura spadła
    poniżej -20'C i utrzymywała się dłużej niż kilka godzin i żeby takie
    spadki temperatury trwały dłużej niż kilka dni.

    Ale jak ktoś obawia się większych mrozów to są też na rynku
    klimatyzatory, które grzeją do -30'C.

    Ostatnią taką temperaturę (32'C) pamiętam na przełomie 1986-1987r.

    > Ale PC przerobiona z klimy nie ma żadnej mocy, ani do grzania się nie nadaje,
    > bo klima to powietrze, a PC z klimy to konwersja ciepla ze skraplacza w grzana wodę

    Bzdury. Problem z przeróbką klimatyzatora na pompę ciepła polega na tym,
    że część klimatyzatorów nie ma odszraniania ani podgrzewanej tacki
    ociekowej. Ale są też takie, które są w to wyposażone np. moje
    klimatyzatory posiadają funkcję odszraniania oraz podgrzewaną tackę
    ociekową, aby skropliny nie zamarzały.

    > A dla sprawnosci temperatura wody musi być wysoka, aby oplacało sie ja rozprowadzac
    po domu.

    Bzdury na resorach piszesz. Sprawność pompy ciepła czy klimatyzatora
    jest tym wyższa im niższą temperaturą grzeją. Dlatego pompy ciepła
    najbardziej się sprawdzają z ogrzewaniem podłogowym i wtedy pompy ciepła
    uzyskują najwyższą, swoją sprawność. Średnioroczny COP na poziomie 3,5

    Daje nam to cenę ok. 40gr za kWh przy grzaniu prądem jednotaryfowym oraz
    ok. 22gr za kWh przy grzaniu prądem w II taryfie. Doliczając do tego
    wspomaganie pompy ciepła grzałką elektryczną oraz odszranianie.

    Grzejąc klimatyzatorem wychodzi nieco drożej. Trzeba tak liczyć ok. 8-10
    groszy więcej niż pompą ciepła. Ale samo ogrzewanie klimatyzatorem dla
    osób, które nie przebywają w domu non-stop wychodzi taniej niż
    ogrzewanie gazowe, bo klimatyzator nie musi grzać cały czas, ale tylko
    wtedy, kiedy mieszkańcy są w domu, a samo nagrzanie pomieszczeń przed
    powrotem mieszkańców to raptem 20-30 min.

    Obecnie ogrzewanie gazowe ok. 30gr za kWh, a węglowe ok. 60gr za kWh.
    Nawet ogrzewanie grzałką elektryczną korzystając z prądu w II taryfie
    wychodzi prawie o połowę taniej niż węgiel. Ale to jest na dzień
    dzisiejszy, a jak będą się kształtowały ceny prądu tego nikt nie wie.

    > Czyli PC z klimy to syf dla Afryki i strata kasy,
    > bo polski klimat zimą to silne mrozy, a PC jest przeznaczona do ciepłej Francji bez
    sniegu i mrozow zima, gdzie całą zime chodzi się w półbutach
    Powiadasz, że +5'C i -5'C to są silne mrozy? 95% zimy to temperatura
    powyżej -5'C.