  • 11. Data: 2022-07-31 20:46:44
    Temat: Re: Niedobory PC na rynku
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 31 July 2022 at 19:47:22 UTC+2, Uzytkownik wrote:
> [...]
    przestań srać

    Moc cieplna klimy jest 10 razy mniejsza od PC,
    bo klima schladza powietrze w pomieszczeniu, którego masa jest niewielka,
    a nie schladza ścian, sprzętów, gratów

    Efekt k.limy nastepuje natychmiast po włączeniu nadmuchu

    Natomiast PC musi zagrzać i powietrze i sciany i sprzęty

    a masa ścian, sprzętów i ich pojemność cieplna jest nawet 100 razy wieksza od masy
    powietrza w ogrzewanej kubaturze

    I dlatego klima 1kW dobrze schłodzi male mieszkanie
    ale do jego ogrzewania potrzeba > 5kW (do 10kW)

    i dlatego grzanie jest drogie, a ochładzanie powietrzem tanie.

    Jak nie znasz masy powietrza w podanej kubaturze
    nie znasz pojemności cieplnej powietrza vs. pojemnośc cieplna ścian, syfitu, podlogi,
    sprzetów, gratów w pomieszczeniu,
    to się naum.

    Klima nigdy jest odwrotnościa grzania PC

    Dlatego w polskiej strefie klimatycznej, z mrozami kontynentalnymi do -30 C, nikt PC
    nie instaluje, poza gruntowymi

    I przestań tyle gadac, bo wszyscy wiemy, że się nie znasz

    Reklamówki z ciepłej, bezmroźnej , południowej Francji, pokazujące klimy latem na
    polu, a wokół zielona trawka, że to PC,
    to jest fake Zenkowy, aby sprzedać klimy jako PC,
    bo nie ma zbytu i jest nadprodukcja

    Dofinansowywanie niegruntowych PC w warunkach polskiego klimatu kontynentalnego z
    mrozami do -30 C
    to wyrzucanie miliardów w bloto.

  • 12. Data: 2022-07-31 21:55:02
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 31 July 2022 at 20:46:45 UTC+2, a a wrote:
> [...]
    > bo nie ma zbytu i jest nadprodukcja
    >
    > Dofinansowywanie niegruntowych PC w warunkach polskiego klimatu kontynentalnego z
    Temat wątku powinien zatem brzmieć:

    Niedobry PC na rynku

  • 13. Data: 2022-07-31 22:54:40
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 31.07.2022 o 20:46, a a pisze:
    > przestań srać
    >
    > Moc cieplna klimy jest 10 razy mniejsza od PC,
    > bo klima schladza powietrze w pomieszczeniu, którego masa jest niewielka,
    > a nie schladza ścian, sprzętów, gratów

    Kolejny idiota, który nie rozumie czym jest akumulacyjność cieplna i że
    nie wpływa ona na ilość energii potrzebnej do utrzymania stabilnej
    temperatury w domu.

    > Efekt k.limy nastepuje natychmiast po włączeniu nadmuchu

    I to jest przewagą klimy, kiedy domownicy nie przebywają w domu stale
    np. pracują czy też uczęszczają do szkoły.

    > Natomiast PC musi zagrzać i powietrze i sciany i sprzęty
    >
    > a masa ścian, sprzętów i ich pojemność cieplna jest nawet 100 razy wieksza od masy
    powietrza w ogrzewanej kubaturze

    Ale ta masa nie ma większego znaczenia na ogólny bilans energii jakiej
    musimy dostarczyć, aby utrzymywać stałą temperaturę w domu.

    > I dlatego klima 1kW dobrze schłodzi male mieszkanie
    > ale do jego ogrzewania potrzeba > 5kW (do 10kW)

    Mój dom w którym mieszkam ma zapotrzebowanie mocy grzewczej ok. 12kW
    przy temperaturze zewnętrznej -20'C oraz wewnętrznej +20'C.

    Aby go ogrzać pompą ciepła, potrzebuję pompy o mocy 8-9kW przy
    założeniu, że kiedy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej -10'C, to
    dodatkowo zostaną uruchomione grzałki wspomagające pompę ciepła. W skali
    roku, dni z temperaturą poniżej -10'C można policzyć na palcach. Łącznie
    może jest tydzień lub dwa. Pompa o większej mocy nie ma sensu, bo koszt
    jaki musiałbym dołożyć, aby kupić pompę o mocy 15-16kW nie zwróci mi się
    nigdy. To co musiałbym zapłacić dogrzewając przez ten tydzień czy dwa
    grzałką to jest zbyt mały koszt, aby zakup droższej pompy miał
    jakikolwiek sens.

    W zamian za to zamontowałem klimatyzatory potrafiące grzać do -22'C.
    Jeden o mocy 5,3kW grzejący salon oraz część otwartą korytarza i kuchnię
    oraz dwa po 3,5kW grzejące dwie sypialnie. Ich łączna moc grzewcza to
    ponad 12kW. Ogrzewają mi połowę domu. W przyszłości być może zamontuję
    jeszcze dwie jednostki po 3,5kW na parterze, ale póki co bardzo rzadko
    są tam pomieszczenia używane i traktowane są jako pokoje gościnne. Latem
    nie potrzeba ich chłodzić, bo nawet w największe upały bez włączonej
    klimatyzacji na piętrze to temperatura na parterze nie przekraczała
    24'C, Kiedy na piętrze działa klima to na parterze mam prawie taką samą
    temperaturę jaką ustawię na klimatyzatorze na piętrze,

    > i dlatego grzanie jest drogie, a ochładzanie powietrzem tanie.

    Ale chyba jest to logiczne, że kiedy różnica temperatur jest mniejsza to
    sprawność jest wyższa.

    Dla przykładu moje klimatyzatory mają średnioroczne sprawności
    chłodzenia i grzania:

    SEER - 7 (chłodzenie)

    SCOP - 4 (grzanie)

    Zauważ więc, że ogrzewanie klimatyzatorami obecnie kosztuje mnie
    średniorocznie ok. 20 gr. za kWh, a gazem niecałe 30gr. za kWh. Niestety
    gaz podrożał i obecnie kosztuje 2,70zł za 1m3

    Jak więc widać ogrzewanie klimatyzatorem jest tańsze od ogrzewania
    gazowego. Zwłaszcza w okresach przejściowych w których COP jest na
    poziomie powyżej 4

    Jedyny mankament klimatyzatorów to jest to, że nie da się wykorzystywać
    tylko tańszego prądu z II taryfy energetycznej.

> [...]
    >
    > Klima nigdy jest odwrotnościa grzania PC
    >
    > Dlatego w polskiej strefie klimatycznej, z mrozami kontynentalnymi do -30 C, nikt

    Cała Skandynawia grzeje głównie powietrznymi pompami ciepła, a są tam o
    wiele niższe temperatury niż u nas. Co ciekawe to jest to tam nierzadko
    jedyne źródło ciepła, a ci co mają awaryjne źródła to są to zazwyczaj
    kominki bez płaszcza wodnego.

    > I przestań tyle gadac, bo wszyscy wiemy, że się nie znasz

    W odróżnieniu od ciebie już trochę klimatyzatorów i pomp ciepła
    zamontowałem i wiem jak działają zarówno latem jak i zimą. Tak więc
    daruj sobie te swoje chamskie pyskówki.

    > Dofinansowywanie niegruntowych PC w warunkach polskiego klimatu kontynentalnego z
    mrozami do -30 C
    > to wyrzucanie miliardów w bloto.

    Kiedy i gdzie widziałeś takie mrozy?

    Kolejny raz powtarzam, że ja temperatury na poziomie -30'C ostatni raz
    spotkałem zimą  w 1987 r. Zima 1986-1987r. Od tego czasu najniższe
    temperatury tylko kilka razy spadły poniżej -20'C, a spadki te trwały
    tylko po kilka godzin nocą.

  • 14. Data: 2022-08-01 10:23:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-07-31 o 14:21 +0100, PiteR napisał:
    > in <news:tc5ldb$cgq$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > dla mnie niczym.
    >
    > Z tym i z tym i z psem w. do własnego domku.

    Ale masz jakieś konkretne powody? Akurat ostatnio przyszło mi rozważać
    instalację małej PC na balkonie w jednym z mieszkań. Obecnie jest tam
    ogrzewanie gazem, które będę musiał niebawem zlikwidować i zastąpić...
    no właśnie nie wiem jeszcze czym. Albo zwyczajnymi grzejnikami
    elektrycznymi, albo PC. To drugie o tyle fajne, że pozwoliłoby zachować
    obecne kaloryfery oraz instalację CU. Mieszkanie w małym bloku, 65 m?,
    w mieście.

    Mateusz

  • 15. Data: 2022-08-01 10:54:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale masz jakieś konkretne powody?

    Tak, frustracje emigranta.

> [...]
    > no właśnie nie wiem jeszcze czym. Albo zwyczajnymi grzejnikami
    > elektrycznymi, albo PC. To drugie o tyle fajne, że pozwoliłoby zachować

    I pewnie też koszty na niezmienionym poziomie.

  • 16. Data: 2022-08-01 11:20:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 31 July 2022 at 22:54:49 UTC+2, Uzytkownik wrote:

    --Cała Skandynawia grzeje głównie powietrznymi pompami ciepła,

    nie grzeje

    drewniane domki nie stanowią problemu, gdy prąd jest za darmo z elektrowni wodnych,
    bo jest go nadmiar i dlatego ofermy bitkojnowe przeniosly się na Skandynawię, aby
    konsumowac darmowy prąd

    Róznica między grzaniem a chłodzeniem klimą polega na tym, ze trzeba ogrzać wszystkie
    ściany pomieszczenia, sprzęty., aby nie były zimne w dotyku
    i to trwa

    A klima to powietrzne badziewie i dziala od razu
    tak jak wentylator w cieplym pomieszczeniu od razu chłodzi po wlaczeniu, gdyż
    wymuszony przeplyw powietrza
    od razu schładza cialo o temperaturze 36,6 C

    Ale co ty możesz o tym wiedzieć, poza wiecznym ględzeniem

    Pompy ciepła to jest zenkowy fake w Polsce, aby wyrwać kasę.

    Tylko gruntowe, gdyż solanka odbiera z ziemi ciepło w mrozy, poza strefa zamarzania i
    ma dużą pojemność cieplną

    A PC powietrzne to wyprzedaż tanich chinskich klimatyzatorów, przełączonych w tryb
    grzania, których swiat już nie kupuje.

    I one nikogo w mrozy nie ogrzeją.
    Zatem kasa wyrzucona w błoto.

  • 17. Data: 2022-08-01 12:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > W dniu 31.07.2022 o 14:48, a a pisze:
    >
    > Twojego pierdolenia to już nie da się czytać.

    :)
    To prawda, ale ze sa jeszcze jednostki które tego idioty nie zbanowaly
    to szok :)))

  • 18. Data: 2022-08-01 14:28:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-01 o 12:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > :)
    > To prawda, ale ze sa jeszcze jednostki które tego idioty nie zbanowaly
    > to szok :)))
    Dokładnie, ja już go mam od dawna w kiblu.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2022-08-01 17:58:44
    Od: a a <m...@g...com>

    W kiblu to masz nasrane gófna od tygodnia, bo wody nie naprawiłeś

  • 20. Data: 2022-08-01 17:59:57
    Od: a a <m...@g...com>

    Potwierdzam
    Po masektomii pęcherza moczowego ma ciągle mokre nogawki

    Nie rozumiem, dlaczego nie nosi cewnika