  • Data: 2021-01-04 19:43:43
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Gdy w latach osiemdziesiątych mój ś.p. Ojciec uparł się,
    > by ogrzać Zakopane wodą geotermalną z Bańskiej Niżnej, to *wszyscy*
    > pukali się w głowę -- "no przecież jak ta woda dotrze do Krupówek, to
    > ona już zimna będzie". Bo technologii innych niż SPEC-jalne nie znali.
    > Projekt ziścił się po 90 roku -- spadek temperatury na tej trasie na
    > pozomie 0,5°C.

    Daleko i dawno szukasz. Mnie w 2014 jak niemcy policzyli 84m
    ciepłociągu, to wyszło im że jak wejdzie 40kW w postaci ciepłej wody, to
    na wyjściu będzie coś ala "czarna dziura", gdyż z obliczeń wyszły im
    straty 1kW/m ciepłociągu i nie zastanowiło ich to! Takie spece. A po co
    2 bufory w PC? No bo tak musi być inaczej PC nie będzie działać i basta!

    Miłego.
    Irek.N.