  • Data: 2021-03-12 22:14:20
    Temat: Re: PC P-W Altherma - podsumowanie rok/rok.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 11 Mar 2021 22:59:09 +0100, yarecky

    > Kolejna ciepła zima :-)

    Owszem, ale pelletowcy, węglowcy i inni gazownicy już wietrzyli że wszyscy
    co mają pompy pójdą z torbami. I nie docierało do nich tłumaczenie, że ta
    zima niczym się w zasadzie nie różni od poprzednich, ba, dla pompy może być
    nawet cieplej, tj. nie należy opierać pracy pompy ciepła na swoim krótkim
    nosie i termometrze za oknem.

    U mnie z gruntu nadal leci +2sC po grzaniu, czyli nawet nie dobiłem do
    nominalnej mocy pompy, bo ta jest podawana dla 0sC. Ogólnie moja PC zużyła
    do dzisiaj 2400kWh na CO. Dwukrotnie, w sierpniu i listopadzie, wygrzewałem
    posadzki, w domu było +35sC, później już na stałym zasilaniu, bo kładę
    gres, tj. w domu było w okolicach 20sC. Chodziła 100% w 2T G12 (bez wu),
    czyli zużyłem na ogrzanie 180m2 zawrotne 888 zł. ;) W przyszłym roku będzie
    wyższa temperatura, ale odejdzie wygrzewanie posadzek które mi wydrenowało
    kolektor, dojdzie rekuperacja (teraz mam nieszczelną bramę, przepust vel
    dziurę w salonie), dojdą zyski bytowe, do tego 3MWh na CWU, czyli okolice
    400 zł. i grzanie powinno się zamknąć w 1200 zł za sezon. Fajna ta pumpa.
    ;)

    > Raptem kilkanaście dni z prawdziwym mrozem.

    Z pewnością było ich więcej niż w zeszłym roku czy nawet dwa lata temu, ale
    to akurat nie jest kluczowe. Bezskutecznie staram się to niektórym
    tłumaczyć.

    > Chociaż w nowym aucie przy -20 odma zamarzła i poszedł uszczelniacz na
    > wałku... A stare poczciwe dci tylko głośniej klekotało ;-)
    > Takie czasy.

    Mój PHEV śmigał aż miło. I jeszcze kabinkę grzał, więc nawet mi palce
    szczególnie nie zmarzły. ;) Chwila moment i trzeba będzie chłodzić nim się
    wsiądzie. Takie czasy. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk