    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Nov 2021 04:36:02 -0800 (PST)
    Subject: Re: PV - pseudo off grid
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 22 listopada 2021 o 22:02:47 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Żeby falownik oddał napięcie do sieci to musi je podnieść w stosunku do
    > tego z którego jest zasilany, aby prąd miał z "górki" i popłynął w dół :-)
    >
    > Ale, kwestia generalna - o czym my tu rozmawiamy?
    > Ja chcę mieć backup, aby w razie braku zasialnia (tornado, wielka awaria
    > PGE) mieć te 500-1000 W ze swojego foto, które jest on grid. Co istotne -
    > tanim kosztem. Bo mogę wybulić 10k na agregat 3f 10kW i mieć wszystko w
    > głebokim poważaniu.
    > To o czym Ty piszesz w moim przypadku nie ma znaczenia - nie potrzebuję
> [...]
    https://www.o2.pl/biznes/zalozyl-panele-fotowoltaicz
    ne-na-widok-rachunku-opadla-mu-szczeka-6707837487651
    584a
    Komu wierzyc i dlaczego akurat tobie?
    Druga sprawa. Po kilku dniach określiłeś ile prądu potrzebujesz w przypadku awarii.
    Na lodówkę i marne światło potrzebujesz 1kWh na dobę. Wielkość instalacji i pojemność
    akumulatorów musi być dobrana do zapotrzebowania i ilości dni jakie ma działać bez
    prądu w kablu od elektrowni. Jak sądzisz ile potrzebujesz kilowatogodzin zmagazynować
    na dobę w akumulatorach rozruchowych a ile w trakcyjnych?