    Subject: Re: Panele od Columbusa - ocena oferty
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 10 Sep 2021 21:23:00 +0200

    > Napisałem to abyś miał rozeznanie w przybliżonych kosztach "gratów" w
    > przeliczeniu na 1kW. Jak Ci ta wiedza nie potrzebna to może komuś się
    > przyda.
    >
    > PS. Teraz to ja muszę napisać - piszesz pierdoły dla dzieciaków z
    > podstawówki.
    > Napisałem 20k PLN za dwie dniówki dla 3 ludków bo mam rozeznanie w
    > kosztach firmy przy tego typu działalności. Twój komentarz byłby
    > sensowny jakbym napisał że ta robocizna powinna kosztować 10k. Też
    > prowadzę DG (inna branża) ale wiem "ile policzyć za dniówkę". Też mam
> [...]

    Chwila, moment. Kiedyś napisałem tu na grupie, że nie mogę znaleźć
    firmy, która zamontowałaby zestaw PV 10kWp poniżej 50 tys. zł. co daje
    minimum 5 tys. zł za 1kWp. Wobec takich cen jest to więc inwestycja
    nieopłacalna, bo nie ma żadnych przesłanek, aby koszty zwróciły się w
    przeciągu 20 lat.

    W cenach sprzętu jestem zorientowany i nie musisz mi po raz kolejny tego
    "wałkować". Nie interesuje mnie samodzielny montaż, lecz montaż przez
    firmę, która tym się zajmuje i robi to dobrze, ale żeby zrobiła to w
    cenie takiej, która zapewni zwrot inwestycji w okresie 8-10 lat
    maksymalnie. Poza tym ma to wykonać firma, która ma ubezpieczenie, które
    pokryje szkody w przypadku, kiedy by chałupa spłonęła.

    Póki co znalazło się na grupie kilku "mundrosków", którzy na mnie
    wsiedli, że są firmy co robią w cenie 2,5 tys.zł za 1kWp. Tyle tylko, że
    nadal nie znalazłem takiej firmy i nadal szukam, a "mundroski" nie
    potrafią wskazać takiej firmy.

    W zeszłym miesiącu zadzwonili do mnie z kolejnej, lokalnej firmy. Ale
    pozwoliłem sobie od razu zapytać w jakiej cenie montują, aby
    niepotrzebnie nie zawracać sobie na wzajem dupy i telemarketer mnie
    poinformował, że przy 10kWp wychodzi po 3 tys. zł za 1kWp. I to jest
    cena jak najbardziej akceptowalna, bo jest szansa na opłacalność takiej
    instalacji. Pozwoliłem sobie zaprosić przedstawiciela i okazało się, że
    firma dopuszcza się kłamstw, aby tylko umówić się na spotkanie.
    Przedstawiciel wyliczył mi instalację 10kWp na 52 tys. zł. słownie:
    pięćdziesiąt dwa tysiące złotych za instalację dziesięć kilowatopik.
    Powtórzę jeszcze raz: dach bez udziwnień bez konieczności stosowania
    dodatkowych konstrukcji wsporczych z łatwym dostępem. Jest normalny
    strych, na którym mogą być zamontowane potrzebne urządzenia, a do
    skrzynki licznika jest raptem ze 6m.

    Póki co to właśnie Ty piszesz pierdoły dla dzieciaków, bo nie pytam o
    koszt samodzielnego montażu. Pytam o koszt montażu przez firmę.