    From: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Plamy na kominie ...
    Date: Thu, 22 Dec 2011 05:56:17 -0800 (PST)

    > Może i same straty są nieco większe w związku z wyższą temperaturą, ale
    > sprawność lepsza, a temperatura powyżej 65 stC jest dla mojego kotła
    > zalecana przez producenta - w instrukcji stoi jak byk, że kocioł ma
    > pracować przy temp minimum 65 stC.

    U mnie producent nie określa minimalnej temperatury pracy a jeden z
    ich kotłów może pracować nawet przy 40 stopniach i nie ma to
    negatywnego wpływu na pracę ...
    U mnie przez chwile (tydzień) działał na 50 stopniach i w komorze
    spalania zero wody ani rosy , jednakże podniosłem temperaturę bo
    myślałem że może ta temepratura ma jakiś wpływ na plamy na kominie ,
    ale nie ma żadnego bo plamy na górze pojawiły się kilka dni temu ...
    Jednakże dla pewności jadę na 60 stopniach , choć nie ukrywam że moja
    elektronika tak steruje procesem spalania aby nie następowało zbytnie
    ochłodzenie wymiennika a co za tym idzie zbytnie wychłodzenie spalin
    (PID) i dzięki temu można zejść z ustawieniami ...
    U mnie stan "podtrzymania" jest stanem "awaryjnym" i przy normalnej
    pracy on nie występuje ...

    Zobaczę jakie będę postępy z developerem. Nie ukrywam że chciałbym
    rurę w piecu mieć. na pewno nie zaszkodziła by a jedynie pomogła a
    ewentualny syf spłynął by do pojemnika ...
    Jednakże nie widzę powodu aby ponosić jakieś koszty. Jak developer
    uważa że nie trzeba rury to niech zrobi sam tak by było ok ...
    Developer buduje się kilka domów koło mnie ;-) więc będe miał
    niedaleko do niego ;-)
    Buduje dom tak samo dla siebie , też komin murowany ...