    From: ZbyszekZ <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Plamy na kominie ...
    Date: Thu, 22 Dec 2011 08:51:34 -0800 (PST)

    W dniu czwartek, 22 grudnia 2011, 11:57:04 UTC+1 użytkownik Aleksander napisał:
    Kaszpir.

    > Ewidentnie nie jest to żaden mokry komin (w sensie
    > mokry po budowie albo od deszczu).
    >
    > Wykraplają się skropliny i tyle (brązowawe plamy, to tego
    > nieprzyjemnie pachnące sadzą, spalenizną).
    >
    > Najtaniej byłoby wsadzić wkład z kwasówki (choć to też
    > min. z 1000zł poleci pewnie... o ile sam będziesz robił) -
    > - ale skropliny nadal będą się tworzyć, tyle że elegancko
    > spłyną w dół gdzie w wyczyscce będziesz mógł postawić
    > sobie wiaderko ... nie będą wsiąkać w mur komina i go niszczyć.
    Zmieniłem piec na kondesacyjny i skropliny przechodziły przez ścianę na zewnątrz
    domu. Pomogło włożenie podwójnej rury (zamiast dwóch kominów) z odprowadzeniem
    skroplin. Skropliny są odprowadzane do kanalizacji i po problemie.
    Ci którzy wkładali rury do komina nie mogli się nadziwić jak to dziwnie zrobione, po
    co dwa kanały marnować na jeden piec.

    --
    ZZ@private