eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePolityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł › Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
  • Data: 2015-07-05 12:55:42
    Temat: Re: Polityk w TV powiedział: dom zerooenergetyczny za 270 tys zł
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 5 lipca 2015 11:43:48 UTC+2 użytkownik M. napisał:

    > Rozważ zamontowanie perlatorów (ale nie zwykłych, tylko specjalnych).
    > Wymień słuchawki prysznicowe na energooszczędne (komfort jest ten sam,
    > po prostu woda ci nie ścieka ze słuchawki, tylko leci szybkim i
    > napowietrzonym strumieniem).

    Mam mala deszczownice, prysznic to nie tylko mycie sie, dla mnie to tez
    chwila "wodnej przyjemnosci" ;)

    > Do tego baterie termostatyczne w wannie i prysznicu.

    Sa. Mam nawet zawor termostatyczny na wyjsciu ze zbiornika cieplej wody
    ustawiony na ok 45stC.

    > Zrób prosty test. Zobacz w umywalce ile wylewasz wody przy maksymalnym
    > otwarciu kranu.

    To zalezy jakie ustawie cisnienie na reduktorze :) Zwykle mam 3,5bar, wiecej
    nie potrzebuje, a mniejsze ryzyko ze jakis wezyk strzeli.

    > Masz zmywarkę, czy zmywasz naczynia ręcznie?

    Zmywarka.

    > Rury ciepłej wody masz w otulinach, czy nie? (minimalne normy mówią o
    > 2cm otuliny na wąskich rurkach i 3cm na szerszych - szczegóły
    > http://www.izolacje.com.pl/artykul-galeria/id536,izo
    lacje-techniczne-wymagania-prawne?gal=1&zdjecie=47
    > ).

    Wszystko w otulinach ~1,5cm.

    > Ja mam ok. 3500kWh rocznie przy 4-osobowej rodzinie.
    >
    > O domu energooszczędnym trzeba myśleć kompleksowo - co zaznaczyłem już w
    > pierwszym poście.

    Ja wiem, ze sie da. Jakbym chcial to tez bym tyle uzyskal. Pod prysznicem
    polewasz sie woda, wylaczasz, myjesz sie, wlaczasz zeby sie splukac, koniec.
    Ale ja bym oczekiwal rozwiazania, ktore BEZ zmiany moich nawykow i komfortu
    mycia sie, obnizy zuzycie energii. Moznaby probowac odzyskiwac cieplo ze
    sciekow - takich systemow bym w domu energooszczednym oczekiwal. A nie rady
    typu myj sie co drugi dzien :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.