  • Data: 2023-11-12 16:26:30
    Temat: Re: Rekuperacja i okap kuchenny.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 12 Nov 2023 16:02:06 +0100, Mateusz Bogusz

    > Bez dwóch zdań zgoda.

    Skoro się zgadzasz, to reszta twojego wywodu jest bez sensu.

    > Ale ale. Okap to nie grawitacyjna tylko taka jednopunktowa WM. No
    > moment. Jest silnik? Jest. Obieg...wybieg wymuszony? No jest.

    Pokaż mi które nawiewniki w oknach dadzą taki przepływ, nie wspomnę,
    że większość jest po prostu pozamykana, albo wręcz ich wcale nie ma.
    Dlatego często okap rąbie na pełnej mocy, a gówno ciągnie.

    Ps. mój reku ma funkcję okap i OC. ;)

    > To 50m3/h vs 300-400m3/h :-P

    Mogę podbić do ~200 w kuchni (mam tam dwa wywiewy). Co, biorąc pod uwagę,
    a co już ustaliliśmy, okapu używa się bardzo rzadko, by nie powiedzieć,
    że wcale przy WM nie ma potrzeby go używać, to pienisz się już dla zasady.
    ;P

    > Czyli przyznajemy że jednak największa moc nie jest wyznacznikiem.

    No przyznajecie, juş w pierwsyzm akapicie. ;P Tylko nie odróşniacie şe
    powietrze i zapachy w tym powietrzu zawieszone, to nie brudy na podłodze
    (posiadające wielokrotnie większą masę) -- ale oczywiście kompletnie to
    ignorujecie, tak samo jak wycięliście zbity przeze mnie argument o tym że
    filtry w WM na wyciagu śmierdzą tak jak filtry w dajsoniku, co mnie
    oczywiście nie zdziwiło. ;P

    > Tak samo jak ilość centymetrów etc. ;-)

    Czasami po prostu bardziej liczy się obwód, albo prędkość, niż długość. ;P

    > Waga pionowa...aż musiałem zobaczyć co to jest.
    > Widać, że masz ciągoty do takich "fancy" rzeczy :-P.
    > A zwykła waga "turystyczna", taka co ma haczyk i się wiesza na nim
    > trzymając palcem z góry za drugi haczyk, nie wystarczy?

    Faktycznie "waga ręczna" daje bardziej celne wyniki. ;P
    Ale tu też pewnie zaraz będziesz mieć jakieś skojarzenie.
    Głodnemu chleb na myśli. :> Wagę już mam, tylko jeszcze
    muszę teraz gdzieś fancy dajsona znaleźć. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk