eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSprawdzcie filtry siatkowe w CORe: Sprawdzcie filtry siatkowe w CO
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.org
    .pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sprawdzcie filtry siatkowe w CO
    Date: Thu, 14 Apr 2011 00:04:03 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 65
    Message-ID: <io56kr$bqr$1@node2.news.atman.pl>
    References: <infn45$jci$1@news.onet.pl> <op.vth9vyvd1cvm6g@lap>
    <inl4it$to8$1@news.onet.pl> <inm8vi$rrk$1@news.onet.pl>
    <invisu$q4n$1@node2.news.atman.pl> <io11u1$56f$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-73-86-137.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1302732251 12123 89.73.86.137 (13 Apr 2011 22:04:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Apr 2011 22:04:11 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <io11u1$56f$1@news.onet.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:423410
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:io11u1$56f$1@news.onet.pl...
    >

    > Jak ja lubie takie gadanie.I własnie dlatego instalacji nie robiła mi
    > zadna firma z kosztorysami tylko Janek i Kazik. (...)
    > Ja wiem ze jak w kosztorysie będzie pozycja "płukanie" "próba
    > ciśnieniowa" odpowiednio wyceniona to jest szansa że jakiś nieświadomy
    > klient z tego oficjalnie zrezygnuje. Dla normalnie myślacego fachowca
    > żadną łaską nie jest że sprawdzi jakość swojej pracy.
    >
    To jest normalna praca zajmująca czas i zasoby. Co widzisz nieuczciwego w
    jej wyszczególnieniu i pokazaniu.

    Jeżeli powiesz klientowi że np wykonanie instalacji kosztuje 3500 to będzie
    dochodził, ględził, przeliczał na "punkty" i na swoje własne zarobki. Ty
    uważasz że to w porządku - ja nierzadko takiemu klientowi muszę potem robić
    wykłady o DG, amortyzacji, zysku i odpowiedzialności.

    Jeżeli wyszczególnisz w kosztorysie pozsycje składowe robocizny skłądające
    się na jej cenę - ty uważasz że jest to nieuczciwe. Ciekawe dlaczego ? Bo
    klient może z czegoś zrezygnować i nie mieć na coś gwarancji? Jeszcze nie
    zdarzyło mi się nie poinformować klienta jakie będą konsekwencje
    niewykonania jakichś prac które są zawarte w kosztorysie. Jeżeli klient
    uważa, że "wie lepiej" i nie chce za coś płacić, to ja obsolutnie nie widzę
    powodu żeby coś wykonywać w czynie społecznym i "ku chwale". Mnie obsolutnie
    nie zależy aby klient z czegoś rezygnował - to przecież mój zarobek, ale
    jeżeli ON ZDECYDUJE, że za coś nie płaci to otrzyma produkt niekompletny i z
    niekompletną gwarancją. Oczywiście jest o tym UPRZEDNIO informowany. Nie
    widzę tu żadnej nieuczciwości. To są JEGO decyzje i JEGO pieniądze. I JEGO
    "ja wiem lepiej".
    Inne przykłady:
    Instalacje z rur warstwowych wykonuję od jakiegoś czasu tylko na
    absolutnym "mercedesie wśród rur" - rurach i osprzęcie prandelli lub na
    systemie viessmann w przypadku sprzętu viessmann. Oczywiście te rury
    kosztują nieco więcej niż US metrix w castoramie czy obi ale tu ja decyduję
    o tym co chowam klientowi w ściany lub podłogi, bo to ja za to potem
    odpowiadam włączając w to odpowiedzialność za szkody majątkowe wyrządzone na
    skutek moich prac osobom trzecim wobec klienta. Jeżeli klient chce natańsze
    rury - zrobię mu ale na zasadzie: "proszę iść i mi kupić to i to" i nie
    udzielam gwarancji na ten materiał. W przypadku usterek proszę zgłaszać
    problem sprzedawcy tych materiałów. W listopadzie ub.r. miałem klienta z
    takim najtańszym badziewiem. Cztery razy pod rząd pękały kolana idmar z
    podejść do baterii (pex 16 mm x GW 15 mm z wieszakiem) Pękały po wkręceniu
    przedłużek (za każdym razem innej sztuki) a miała na tym wisieć ogromna
    ciężka mosiężna bateria. Kafelkarze trzykrotnie rozbierali obrobioną
    kafelkami ścianę.
    Są klienci którzy za usługi i materiały nie chcą faktur ani żadnych
    innych dokumentów. Potencjalnie świetna okazja by się na takich klientów
    wypiąć po wykoaniu robót. Jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło by coś takiego
    zrobić. Każdy mój klient wie że ja zawsze odbieram telefon i zawsze reaguję
    na problemy. Wprawdzie nie zawsze ta reakcja ma miejsce na drugi dzień
    (czasem jestem na drugim końcu kraju) ale zawsze jest. Dlatego klienci
    chętnie wracają, polecają innym i mają zaufanie do porad i opinii.
    Teraz z drugiej strony: od lat zaopatruję się w dwóch punktach. Jak to w
    takich przypadkach wiele rzeczy załatwa się "na gębę" lub z kilkudniowym
    przesunięciem. Dopłacałem do zaliczek na zakupiony materiał - wyrównałem do
    wysokości faktury ale na te wpłaty nie dostałem faktury zaliczkowej bo tłum
    klientów w hurtowni - "niech pan przyjdzie za dwa-trzy dni - uzupełnimy
    dokumenty" Przyszedłem za tydzień - pracownik u którego kupowałem zwolniony
    dyscyplinarnie a właściciel hurtowni twoerdzi że jestem mu winien pieniądze.
    Takich jaj ja jest kilku. Łatwiej ściągnąć kasę z kilku firm niż odzyskać od
    zwolnionego za przekręty sprzedawcy. Taka to uczciwość jeżeli już o tym
    mówimy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1