    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szukam cegły ;)
    Date: Tue, 7 Jan 2020 14:50:34 +0100
    <qti80l$cmt$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <qtirlu$km4$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <qv1tk1$ttu$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <5e14854d$1$537$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2020-01-07 o 14:19, ąćęłńóśźż pisze:
    > Nie mogło nie być stali (pracującej na rozciąganie w płycie Kleina, gdy
    > ceramika pracuje na ściskanie).
    > Może były jakieś pręty, drut.
    > Alternatywa to cegły ułożone w łuk (stad chyba nazwa sklepienie), gdzie
    > nie ma strefy rozciągania, a występuje samo ściskanie (ceramiki, kamienia)

    Ja na zdjęciach jakie zachowały się z rozbiórki nie widzę nic stalowego
    co by było prostopadle do równoległych szyn. I nie pamiętam, żeby przy
    rozbiórce z tego stropu zostało coś innego niż kilka palet cegieł i
    szyny kolejowe robiące za dwuteowniki.
    Szyny nadal mam, ale musiałbym się do nich dokopać przez stertę gratów i
    zobaczyć czy było coś do nich przyspawywane. Jeśli tylko leżało jak
    pisze Janusz powyżej, to żadnego śladu na szynach nie będzie. Na razie
    trzymam się wersji: strop Kleina a'la ciężki, cegły ułożone na
    szóstkach, szyny jako dwuteownik, bez stalowych płaskowników. Strop
    płaski, nie sklepienie łukowe.
    Albo moja skleroza, albo magia że to nie pierdykło tyle lat ;)

    --
    viktorius