  • Data: 2012-12-10 09:09:48
    Temat: Re: Teren zagrożony podtopieniem
    Od: Macios <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-08 04:01, wolim pisze:

    > Wbrew pozorom, po 97 roku występowały, przynajmniej w dolinie Widawy,
    > równie poważne podtopienia. Główny problem polega na tym, że na Swojcu
    > jest kanał ulgi Odra-Widawa. Jak się robi ciężko na Odrze, to go
    > otwierają i walą wodę na Widawę, żeby chronić miasto. To jest ten kanał,
    > który biegnie od Swojczyc wzdłuż ogródków działkowych do Kątów
    > Wilczyckich - szeroki na jakieś 100-200 metrów. W normalnych warunkach
    > jest suchy, nawet droga przez niego prowadzi.

    http://fotoforum.gazeta.pl/photo/3/ca/bd/fzg4/r8TTYn
    zWv5aaM2A65X.jpg

    >Widziałem już jak Widawa
    > płynęła przez to wstecz. Efekt jest taki, że Kąty Wilczyckie, Kiełczówek
    > i część Kiełczowa pływa.

    Kąty to pływają notorycznie co roku :)

    Chociaż w tym roku nie - a to dlatego, wbrew temu co mówisz, że
    oczyścili koryto Widawy co najmniej od mostku pomiędzy Chrząstawą a
    Brzezią Łąką (tam dojeżdżam rowerem ;)

    W Kiełczówku tuz przed ujściem (lub początkiem raczej) "Młynówki" jest
    mały jaz, który nie pozwala wodzie w Odry wlać się w górę Widawy. Można
    tam swobodnie rowerem dojechać, najlepiej od strony Śliwic.

> [...]
    > coraz ciężej. Do tego dochodzą nasypy lokalnych inwestorów, którzy za
    > wszelką cenę chcą się budować. Tam gdzie kiedyś rzeki w naturalny sposób
    > się rozlewały, teraz są pobudowane domy na 2-3 metrowych nasypach i
    > przez to zalewane są tereny, które dotychczas były bezpieczne. Ludzie
    > chodzą, wymuszają na klęczkach pozwolenia na budowę, a potem płaczą, że
    > ich zalewa i pretensji absolutnie nie mają do siebie... Albo deweloperzy
    > budują całe osiedla, a potem gonią to po niskiej cenie i mają problem z
    > głowy - a nowi właściciele kupują, bo cena okazyjna i się nawet nie

    To, że rów wokół Kiełczówka jest zniszczony to mogliśmy się przekonać
    zimę 2011.

    http://www.polskatimes.pl/artykul/357913,wroclaw-wid
    awa-wylala-kto-zniszczyl-wal-zdjecia,id,t.html

    --
    Macios