    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiatraki w mieście
    Date: Tue, 20 Feb 2024 20:57:54 +0100

    dn. 20.02.2024 o 20:14, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Takie filmowanie to domena starych dziadów, co to podczas rozmowy
    > trzymają telefon pionowo, więc nie wyobrażają sobie, że można inaczej

    Podczas rozmowy to chyba tak bardziej na ukos jednak, w przeciwnym
    razie osobnik utraciłby full duplex.

    Trzymanie smartfona pionowo jest łatwiejsze z racji naszej ludzkiej
    morfologii, jak mniemam stąd ten zwyczaj filmowania pionowo... Ale dla
    odbiorców (przynajmniej niektórych) to katorga.

    > Zapewne sporo mniej, niż koszty przyłączy, projektów, inwentaryzacji
    > powykonawczej, a potem stałych opłat za licznik przy takim odbiorniku.

    Potrafię to zrozumieć, ale w każdym mieście są tysiące lamp ulicznych,
    więc ten problem ułatwionego przyłączenia i zryczałtowanych opłat
    został chyba już rozwiązany...?

    > Parkometry na ogół mają zasilanie z akumularora

    Parkometr to wredny, kapitalistyczny wytwór więc wiadomo, że
    inwestorowi należy robić pod górkę. Na omawianym filmiku co prawda nie
    wiem, co dokładnie jest zasilane, ale wygląda mi to na jakiś element
    użyteczności publicznej. Może kamerka wideomonitoringu miejskiego? Albo
    jakiś zautomatyzowany pomiar prędkości?

    Mateusz