    Subject: Re: Zaczyna się
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <c...@g...com>
    <6005e3f1$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60070fa7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <60073c1b$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <600817a2$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Date: Wed, 20 Jan 2021 16:16:51 +0100

    W dniu 20.01.2021 o 13:37, budynPL pisze:
    > nie zgadzaj się, tylko nie twierdź że ja jestem ciemnogrodem (tu to nie padło - ale
    wiadomo, że katol to z ciemnogrodu),

    A gdzie coś podobnego twierdziłam? Nie przypominam sobie.

    > a ty racjonalna i naukowa.

    Wydaje mi się, że jest wręcz przeciwnie - w mojej postawie jest mniej
    racjonalności, a więcej empatii. Przeciwna strona natomiast wykazuje się
    chłodną teoretyczno-ideologiczną kalkulacją i, zasłaniając się fasadą
    rzekomego sumienia, prowadzi do jedynego wyłącznie arbitralnego
    rozwiązania. Zauważ, że moja postawa nie narzuca nikomu sposobu
    działania. Nie ma we mnie cienia zgody na to, by nakazywać komuś
    aborcję, nawet w tych najgorszych przypadkach.

    > o takimi poziomie wiedzy biologicznej mówię - żenada do kwadratu

    Zaprzeczysz, że plemnik ma potencjał, by przy spełnieniu określonych
    warunków i okoliczności stać się człowiekiem? Zupełnie jak zygota, która
    też potrzebuje określonych warunków i okoliczności, by się nim stać.
    Dziwne...

    > zasadniczo to programy dobrowolnego pomagania są jak najbardziej sensowne.

    Dobrowolnego - brawo! I weźmy sobie do serca to słowo. Zwłaszcza kiedy
    na szali kładziemy czyjeś zdrowie, szczęście i decyzję o reszcie życia.

    > Natomiast ciąża aczkolwiek może mało przyjemna jest naturalnym stanem organizmu
    > nie powodujacym normalnie szkód.

    Tu są zdania podzielone. Natomiast pewnym jest, że każda ciąża - choć
    potrafi być bardzo przyjemna - jest poważnym nomen omen obciążeniem dla
    organizmu kobiety. A w szczególności ciąża zagrożona wadliwym płodem.
    Już nie wspomnę w takiej sytuacji o jej zdrowiu psychicznym. Myślę, że w
    tej kwestii warto zaufać jednak lekarzom specjalistom.

    > widzisz, ja mówię o pomocy kobietom w tragicznej sytuacji, a ty strzelasz focha.
    > Mogłabyś podpowiedzieć co ewentualnie mozna zrobić.

    Po prostu widzę, że rozmawiam z teoretykiem. Jeśli rzeczywiście chcesz
    pomóc kobiecie w tragicznej sytuacji, to nie zmuszaj jej do rodzenia np.
    dziecka z gwałtu.

    Fajnie jest iść na wojnę ze sztandarem w obronie każdego poczętego
    życia, ale na front walki wysyłać innych, czyli kobiety albo te rzekome
    kolejki oczekujących na dziecko do adopcji. Śp. profesor Dębski
    zaproponował kiedyś obrońcom pro-life, żeby wśród swoich stworzyli listę
    chętnych do przyjęcia dzieci urodzonych z wadami genetycznymi, żeby je w
    ten sposób uchronić przed aborcją. Nietrudno zgadnąć chyba, że taka
    lista nigdy nie powstała.

    Ewa