    From: "Krzysztof" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Date: Wed, 15 Dec 2010 22:50:04 +0100

    Użytkownik "cezarys" <c...@X...pl> napisał w wiadomości
    news:4d092d0a$0$22807$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > Rozumiem że dopiero odpaliłeś ogrzewanie i dom jest zamieszkały pierwszy
    > sezon?
    > Jeśli tak to spoko, wszystko zmaleje za 20-30 dni. Tylko mądrze wietrz
    > =czyli szybko i intensywnie a krótko.

    Jeśli do mnie to pytanie, to już odpowiadam. Istotnie - na początku grudnia
    odpaliliśmy piec i rozpoczęliśmy grzanie w de facto wychłodzonym budynku
    (tzn. przez miesiąc był lekko ogrzewany nagrzewnicami, ale tak do temp. ok.
    8-10 C). Po 6 dniach grzania przyszło właśnie to rozliczenie, po którym się
    zgarbiłem. Niestety, nie byłem przy samym uruchamianiu pieca, więc możliwe,
    że w te pierwsze dni/godziny majstry "nahajcowali" tak, że poszło tego gazu
    więcej niż normalnie. Teraz grzejniki skręcone do 1/5, temperatura
    przypuszczalnie ok. 16-18 C, bo na razie nie potrzeba wyższej, do wiosny
    nikt tam nie zamieszka*. Sprawdzę za kilka dni i mam nadzieję, że będę mile
    zaskoczony ;-) Dom jest naprawdę porządnie ocieplony, zwracałem na to uwagę
    już podczas budowy, więc mam nadzieję, że zbyt dużych ubytków ciepła nie
    będzie.

    * zastanawiam się, czy w związku z tym jest sens obniżania temperatury
    jeszcze bardziej czy może zostawić te 16-18 C, bo niższa temperatura
    stworzy ryzyko powstawania jakiegoś grzyba itp.? Wczesną wiosnę dom był
    cekolowany, latem malowany, zdążył przeschnąć do jesieni, ale diabeł wie.

    K.