    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 1 Jan 2023 06:52:15 -0800 (PST)
    Subject: Re: akumulatory kwasowe do PV?
    From: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 1 January 2023 at 14:08:38 UTC+1, ddddddddddd wrote:
    > Cześć,
    > przyjmijmy przypadek, że mam dostęp do dobrych (ale nie nowych)
    > akumulatorów kwasowych w niskiej cenie (akumulatory z ciężarówek,
    > wymieniane parami np. po roku, nawet jeśli tylko jeden z nich jest
    > padnięty).
    > Czy jest sens myśleć nad zbudowaniem z tego baterii do PV (albo tylko
    > ładowania z II taryfy)?
    > Jak ogarnąć balansowanie ładowania w takim wypadku (przyjmijmy że będę
    > je łączył w pakiety 48V)? A może nie przejmować się tym i tylko
    > monitorować czy napięcie naładowanego szeregu nie jest za niskie?
> [...]
    Ile za nie chcesz ?
    Do PV się kwasówki nie nadaja bo muszą mieć wibracje aby mieszał sie elektrolit i
    opadały syfy
    no i PV nie zapewnia cycle use
    no i pojemnośc 12V , 200Ah trudno wykorzystać
    bo z solarów masz string czyli napięcie 100V - 150-200 V
    a jak różne uzywane połączysz w string to nie będą się prawidlowo ladowaly jak w
    tirze
    No i zimą 5 x 12V x 200 Ah to daje 12000Wh = 12kWh

    czym to naladujesz za dnia, ile solarów, gdy zachmurzenie i solary daja 10% mocy
    nominalnej

    10 godzin x 1KW to 10kWh

    czyli paneli na zimę powinieneś dać 10KW

    a latem będą aku gotowaly i to stary problem

    Hindus sprzedawał w Brytolinie małe elektryki, ale na aku 6V kwasowe
    i one były połaczone rurkami, bo elektrolit się gotował podczas ładowania i podczas
    jazdy z duża prędkością
    i po kilku latach kwasówki padły a wymiana kosztowała tyle ile używany elektryk
    i dlatego je wyzłomowano, a można były przekombinować na litowki i miec m aluchy
    elektryczne typu M atiz w cenie 1000 funciaków.

    Tak jak masz zlom kwasowy tak masz juz tysiące ton zlomoanych elektryków i warto
    wymontować baterie litowe bo to duża wartośc.

    Za oceanem sa tego tysiące ton, ale statkiem, samolotem nie przewieziesz, bo jest
    zakaz ale w Europie są zlomowiska
    i warto aby handlarze zaczęli zwozić litowki od samochodów z calej Europy, wlasnie
    do solarów.

    No i stary problem z ladowaniem 200Ah w domu

    Dajesz mi w cenie złomu, ja to wsadzam do piwnicy czy garażu i od czasu do czasu
    używam
    a potem muszę cała noc ladować 20A

    A nie mam takiej ladowarki