  • Data: 2011-04-13 09:25:32
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: "Amir" <S...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam sąsiada, który ma kocioł na gaz - z beczki :-). Dom ciut mniejszy od
    > mojego, ale...
    > Pytam go czy grzeje tym gazem, to on na to, że włącza na 'trochę' rano i
    > na 'trochę' wieczorem. Na okrągło eksploatuje kominek i w nim grzeje.
    > Trudno powiedzieć, ze ten jego dom jest dogrzany :-)...
    >
    > Ale ma ogrzewanie 'wygodne', gazowe :-D.

    Gaz źle działa na psychikę :)
    chyba na zasadzie, szkoda odkręcić kurek bo większy rachunek zapłacę, a 18
    stopni to tez ok:)
    to opinia po doświadczeniach osób otaczających mnie, zresztą sam
    wynajmowałem kiedyś
    dom z ogrzewaniem gazowym i tez przykręcałem kurek :)

    Przykład znajomego:
    Piękny nowy (2003r) dom z basenem, w domu zimą 18stopni dzieci chorują
    bardzo często,
    beznadziejnie zimno w nogi, zawsze o klapki musze się prosić:), kominek
    promieniuje w twarz, rano zimno bo kominek wygasł, a gaz ustawiony na 18,
    nie każdy tak ma, ale chyba większość

    > Wg świadectwa energetycznego wyszło, że dom potrzebuje coś ok 20 tys kWh
    > razem z grzaniem CWU. Tak będzie... Surowszy klimat rzutuje na zużycie i
    > to znacznie.

    Świadectwa faktycznie tak rzetelnie się oblicza? wydawało mi się że, kwit
    podbijają na podstawie ilości ocieplenia rodzaju materiałów i tyle z
    obliczeń.
    Kiedys brali po kilka tys za takie świadectwo, a teraz za 300zł bez
    problemów znaleźć można.

    Chyba cięzko obliczyc realne zapotrzebowanie na ciepło, to że styro jest
    20cm a wełny 40cm to nie wszystko, a granica błędu może
    być niemała, z dokładnością fachowców roznie bywa, chyba niejeden z Was się
    przekonał.

    pozdrawiam
    AT

    pozdrawiam