  • Data: 2011-04-13 08:49:16
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Amir napisał:t bożego

    > a to ciekawe,
    > bo w pracy mam kocioł ślimakowy i zacina się jak daliśmy miał

    Nie maiłem tłokowca, ale ze ślimakiem mam jak najlepsze doświadczenia.

    [..]

    > tu prawda od końca wrzesnia palę

    No właśnie... tego zapomniałem uwzględnić... Klimat :-). U mnie zima
    górska :-/ 15 stC mrozu na porządku dziennym przez jakieś 60 - 80 dni.

    [..]

    > powiedzmy, ze jak bym palił od początku września to nawet jak by poszło
    > 1T więcej to i tak wyjdzie znacznie taniej niż gaz, chyba nie zaprzeczysz?

    Jak miał kupiłeś po 4 stówy, to nie ma o czym mówić :-))). Pewnie, że
    będzie taniej od gazu.

    Mam sąsiada, który ma kocioł na gaz - z beczki :-). Dom ciut mniejszy od
    mojego, ale...
    Pytam go czy grzeje tym gazem, to on na to, że włącza na 'trochę' rano i
    na 'trochę' wieczorem. Na okrągło eksploatuje kominek i w nim grzeje.
    Trudno powiedzieć, ze ten jego dom jest dogrzany :-)...

    Ale ma ogrzewanie 'wygodne', gazowe :-D.

    Ja tam nie narzekam - całą zimę mogłem chodzić w krótkim rękawie i zimno
    mi nie było - tak ok 20 stC w domu przy podłogówce.

    Wg świadectwa energetycznego wyszło, że dom potrzebuje coś ok 20 tys kWh
    razem z grzaniem CWU. Tak będzie... Surowszy klimat rzutuje na zużycie i
    to znacznie.

    pozdrawiam
    Robert G.