  • Data: 2011-04-13 07:46:12
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: "Amir" <S...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja akurat mam ślimakowy i też mogę palić miałem i groszkiem. Dyskusja na
    > temat wyższości tłokowca nad ślimakowcem jest jak o wyższości świąt bożego
    > narodzenia nad wielkanocą.

    a to ciekawe,
    bo w pracy mam kocioł ślimakowy i zacina się jak daliśmy miał

    > Teraz jeszcze dodaj, ze palisz od końca wrześnie 2010 i będzie komplet
    > ;-))).

    tu prawda od końca wrzesnia palę

    > No to przyjmujemy te Twoje 180 m2 powierzchni ogrzewanej - to jak u mnie.
    >
    > 3,5 tony miału - spalanego ze sprawnością - bardzo dobrze jest jak będzie
    > do 65 %, masz z jednego kg powiedzmy 20 MJ x 0,65 = 13 MJ, czyli... niech
    > będzie :-) 4 kWh energii.
    >
    > Tona to 4000 kWh. U Ciebie poszło 3,5 t, czyli 14000 kWh przez 200 dni w
    > nieocieplonym domu...
    >
    > Wychodzi Ci zatem 70 kWh/dobę i 0,39 kWh/m2/dobę, a kocioł pracował ze
    > średnią mocą ok 2,92 kW... To Twój pierwszy sezon.

    > Coś ściemniasz... :-))). Uściśli, albo zaprzecz czemuś, co napisałem, bo
> [...]

    temp w piwnicach znacznie niższa, przez pierwsze miesiące do końca roku
    piętro
    było na minimum ok 16stopni.

    > U mnie idzie mniej więcej tyle kg węgla na dobę, ile wynosi średniodobowa
    > różnica temperatur zew/wew - i tym sposobem za całą zimę - od połowy
    > października - spaliłem coś ponad 4 tony węgla. Dom mam ocieplony !!! I
    > wcale nie uważam, że poszło mi dużo opału.
    >
    > :-)

    powiedzmy, ze jak bym palił od początku września to nawet jak by poszło
    1T więcej to i tak wyjdzie znacznie taniej niż gaz, chyba nie zaprzeczysz?

    pozdrawiam
    AT