  • Data: 2010-06-07 21:55:04
    Temat: Re: gotowanie: gaz czy prad? (cena)
    Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Hej,
    > 2 pytania:
    >
    > 1. Czy używanie kuchenki na prąd (indukcyjnej, płyty
    > grzewczej czy jakkolwiek się to nazywa) jest o wiele
    > droższe od używania kuchenki gazowej?

    Zależy do czego uzywasz.
    Zagotowanie litra wody na herbatę na gazie jest trzykrotnie tańsze od
    zagotowania w czajniku elektrycznym. Sprawdzałem to kilka lat temu. Ceny się
    zmieniły, ale myslę, że relacje cenowe nie aż tak bardzo.
    Przy dłuższym gotowaniu różnica nie jest taka drastyczna - ale jest.
    DUżo zależy od tego JAK gotujesz.
    Większość ludzi uważa, że potrawy gotowane w wodzie ugotuja się szybciej na
    "dużym ogniu" co jest oczywiście bzdurą - po osiągnięciu wrzenia temperatura
    jest stała. Większa dostarczona moc to tylko większe parowanie - zatem więcej
    ciepła idzie w komin.
    Zatem uzywając racjonalnie kuchenki elektrycznej nie przepłacisz zbyt dużo.
    Komfort użytkowania jest oczywiscie większy (bezpieczeństwo, czystość,
    programowanie) - ale NIE WSZYSTKO da się zrobić na kuchence elektrycznej.
    Szczególnym problemem jest szybkie zblanszowanie np. warzyw w woku.
    Jeśli krótko i b. gorąco - gaz jest bezkonkurencyjny

    Natomiast piekarnik elektryczny jest bezkonkurencyjny w stosunku do gazowego.

    Moja propozycja: kup sobie (za jakies 600 zł już dostaniesz) kuchenkę gazowo -
    elketryczną (2 palniki gazowe + 2 płyty elektryczne + piekarnik elektryczny)
    Poużywaj tego ze 2-3 lata -a otem kup sobie taką kuchenkę, jaka Ci będzie
    odpowiadac :)

    > 2. Kupiłem mieszkanie z instalacją gazową. Chcę
    > jednak z niej zrezygnować. Rozumiem, że wystarczy
    > złożyć wypowiedzenie w firmie, z której przychodzą
    > rachunki czy jeszcze jakieś formalności trzeba dopełnić?

    Formalność. Idziesz do lokalnego BOK-u gazowni załatwiasz wszystko na poczekaniu.
    Misie z gazowni przychodzą i zdejmują licznik. Nie wiem, jak gdzie indziej - W
    Gdańsku to kwestia 1-2 dni.
    Umowa zostaje rozwiązana i rachunki przestają przychodzić.
    Przywrócenie zasilania gazem wygląda identycznie - jeśli przerwa nie trwała
    dłużej niz 6 m-cy.
    Jełśi dłużej - musisz mieć próbę szczelności instalacji.

    sadyl