    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: grzejniki X2
    Date: Fri, 22 Jan 2010 12:41:18 +0100

    e-kran pisze:
    > http://www.kermi.pl/Polnisch/Heizen/Flachheizkoerper
    /Therm_X2/Energie_sparen/in
> [...]
    > promieniuje do przodu, a mniej do tyłu (w ścianę). To co piszą w materiałach
    > propagandowych nt. tych grzejników okazało się prawdą, w zakrsie który można
    > sprawdzić "organoleptycznie". Wykonanie grzejników jest bez zarzutu, mocowanie
    > do ściany też.
    > Dostałem dobry upust na te grzejniki, nie miałem więc żadnych wątpliwości czy
    > je kupić. Kermi i Purmo to jest teraz jedna firma (nie pamiętam kto kogo
    > kupił), czyli to jest towar z wysokiej półki. Rozważałem jezcze Radsona,
    > Purmo, Stelrada i Immergasa, ale właśnie na Kermi X2 dostałem najlepszą ofertę.

    Dla mnie to bardziej marketingowy "chłyt" niż realne zyski.

    Jak ściana będzie chłodniejsza to nie znaczy, że będzie w pomieszczeniu
    cieplej. Obecne technologie zmierzają do tego by przegrody były jak
    największym buforem ciepła - zakumulowane ciepło w dużej mierze oddawane
    jest do pomieszczenia.
    Poza tym rysunek rysunkiem, a rozchodzenie się ciepła raczej nie będzie
    odbywać się poziomo. Tak naprawdę nie jesteśmy w stanie stwierdzić jak
    się rozchodzi ciepło w domu. Fakt przy takim rozwiązaniu z pewnością w
    pierwszej fazie szybciej ogrzejemy pomieszczenie bo więcej energii
    będzie bliżej pomieszczenia ale co będzie kiedy już wyrówna nam się
    temperatura w pomieszczeniu?
    Wtedy raczej zyski nie będą tak oczywiste.

    Jak ktoś już napisał zwykły ekran da taki sam efekt - teraz kwestia
    kosztów czy za nowinkę nie trzeba zapłacić więcej niż by wynikało to z
    rozsądku.

    Za to dobrym rozwiązaniem jest środkowe podłączenie. teoretycznie można
    zrobić instalację "wyżyłowaną" a jeżeli okaże się, że grzejniki nie dają
    rady to można by je wymienić. Obecnie instalatorzy wolą przesadzić i dać
    większe grzejniki na wszelki wypadek.

    Oczywiście to moje spostrzeżenia i mogę się mylić

    Ariusz