    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Date: Thu, 4 Mar 2021 18:15:23 +0100

    On 04/03/2021 14:37, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ktoś Ci tak zaprojektował dom, że masz kawał drogi od zasobnika do
    > punktów poboru - czy to już jakaś adaptacjia i nie było innego wyjścia?

    Brak dokotryzowania się z hydrauliki odpowiednio szybko, podczas budowy
    domu i rady fachowca w berecie z antenką.

    > Ja ma kilka łazienek, dwie kuchnie ale max to 2-3s (no może w jednym
    > miejscu 5s) gdy leci ciepła woda. Oczywiście bez żadnej cyrkulacji.

    Mylisz pojęcia. Ciepła wodę mam w kranie natychmiast. Bez czekania.
    Właśnie dzięki cyrkulacji. Bez włączonej cyrkulacji mam wodę w
    najdalszym punkcie za jakieś 10sek.

    15sek to czas w którym pompa cwu wykona pełny obrót w instalacji
    wymieniając wodę z zasobnikiem, kiedy w instalacji woda już wystygła (co
    wcale nie jest natychmiastowe).

    Długość instalacji jest jaka jest. Wszystkie współcześnie projektowane
    budynki mają zerowy priorytet aby łazienki były obok siebie, cyrkulacja
    jest w zasadzie z definicji potrzebna.

    Zaznaczam również że to jst tylko zwykłe cebulactwo. Woda, przy
    sensownie izolowanych rurach, może sobie chodzić cały czas, na zwykłym
    timerze. To że ktoś robi do tego jakaś wypasioną automatykę nie ma
    uzasadnienia racjonalnego. To tylko: mam, bo mogę mieć.

    A całość tych "oszczędności" w moim przypadku nie ma związku z prądem i
    ciepłem tylko ... pojemnoscią szamba. I to jest chyba jednyn cień sensu
    posiadania obiegu cwu w moim przypadku.