    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 1 Jun 2016 13:02:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: koszt wychowania dzieci
    From: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 1 czerwca 2016 21:23:48 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Oczywiscie zwiekszenie dzietnosci. Tylko nie rozdawnictwem 500 pln bo
    > to w dluzszej perspektywie zniszczy gospodarke i spowoduje jeszcze wieksze
    > zbiednienie spoleczenstwa. Zeby dzietnosc wzrosla ludzie musza czuc sie
    > bezpiecznie finansowo, czyli musza zaczac sie bogacic.
    Moja żona zaprosiła kiedys koleżankę (Niemkę) z pracy mieszkającą
    w zachodnich Niemczech na kolacje.
    Wiesz jak narzekała jak ciężko jest żyć Niemczech.
    A wiesz gdzie jest największa ilość dzieci na głowę?
    w strefie gazy !!!!!! (sprawdzałem kiedyś)

    > Zwiekszajac socjal
    > idziemy w dokladnie odwrotnym kierunku. Zeby ludzie zaczeli sie bogacic prawo,

    Od kilku miesięcy próbuje prowadzić swoją firmę.
    I ostatnio mam kontakt z US i ZUS i powiem tak:
    Tam też są ludzie.
    Tydzień temu przyszedł papier z ZUS-u nie zdążyłem odebrać z poczty
    Poszedłem wczoraj ze strachem w oczach do ZUS-u.
    Pan mi wszystko wytłumaczył, zapytał się czy korzystam z biura ksiegowego.
    Powiedziałem że nie wiec wypełnił i kazał tu i tu podpisać.
    Byłem w szoku, bo ZUS taki zły jest przecież.

    > prawo podatkowe, prawo o dzialalnosci gospodarczej musza byc maksymalnie proste
    > i przejrzyste. Polacy sa mega przedsiebiorczy i pracowici ale hamuje ich
    > biurokracja i koszty prowadzenia dzialalnosci.

    Moja żona zajmowała się zatrudnianiem ludzi w całej Europie
    dla pewnej firmy przez parę lat.
    Możesz wierzyć ale w PL na umowę o pracę są najmniejsze obciążenia.
    Dwa jest to w miarę prosto zrobione.

    Pytanie co to znaczy proste prawo?
    Prosty przykład: Mój wujek dwa razy się ożenił (pierwsza żona umarła).
    Co ze spadkiem ?
    Taka sytuacja dotyczy znikomą liczbę osób ale prawo powinno również
    uwzględniać takie sytuacje.

    Prawo nie powinno się zmieniać drugi postulat.
    To co nie możemy się rozliczać z US przez internet bo prawo powinno
    być niezminne.

    ZASTRZEŻENIE
    Oczywiście że to co napisałem jest pewnym przerysowaniem.

    Ale prawo tworzą ludzie dla ludzi.
    Gdy prezydent Regan uprościł podatki w USA na poczatku lat 80-tych.
    Na poczatku było OK.
    Ale po kilku latach ludzie z ichniego US przeszli do sektora prywatnego.
    I zaczeło się lobbowanie i dziwne historie typu:
    "Firmy z miasta X zatrudniające conajmniej Y ludzi są zwolnione
    z jakiś podatków" (autentyczna historia)

    I na koniec.
    Moja babcia miała 5 dzieci. Pierwszy ur w 1948r.
    Tata opowiadał że był moment że butów nie mieli.
    A teraz ?

    Jest takie doświadcznie Calhouna na szczurach :
    Naukowiec zapewnił szczurom idealne warunki do rozwoju.
    A i tak populacja wymarła:

    http://www.physicsoflife.pl/dict/eksperyment_calhoun
    a.html

    Do wniosków dojdź sam.