  • Data: 2022-09-09 16:42:53
    Temat: Re: maty na podczerwień
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    piątek, 9 września 2022 o 12:45:58 UTC+2 mant... napisał(a):

    > przed UV nie wystarczy miejsce zacienione

    Ależ ja się z tym zgadzam, nawet chmury nie pomagają... Na nartach (zwłaszcza w
    wyższych górach, typu Alpy) używa się obowiązkowo krem z filtrem UV i taki SPF 20-30
    w zupełności wystarcza.
    SPF 50 (dla dzieci) praktycznie zapobiega opaleniu (stosowany wg instrukcji, czyli,
    co ~2 godziny).
    Z filtrem UV widać, że to właśnie UV opala, a przepuszczana podczerwień "ogrzewa".
    Nałożenie kremu nie powoduje, że staje się zimno ;)

    Chmury tłumią IR, a przepuszczają sporo UV, więc należy uważać w górach zimą (odbicia
    od śniegu...), bo pięknie opala/spala. Przekonał się np. o tym kolega z pracy, z
    którym byłem na Kasprowym. Ja zawsze krem, on stwierdził, że w sumie to zimno i
    całkowity brak słońca. Efekt: bąble na twarzy i 2 dni L4...