  • Data: 2016-09-30 00:40:49
    Temat: Re: [off-topic] Re: grzejecie?
    Od: Maniek4 <r...@s...won> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-09-29 o 17:54, Kris pisze:

    > Może ja sprobuję wytlumaczyć na sobie
    > Na grupy piszę naprzemiennie z 3-4urządzeń(kompy, laptop, tablet)
    > Nic wygodniejszego w takiej sytuacji od google nie ma.

    Ale mi wcale nie przeszkadza w ogole metoda komunikacji. Chcesz google
    to pisz z google. Problem jest w czyms innym.

    > Pełna synchronizacja, to co przeczytam a tablecie jest oznaczone od razu jako
    przeczytane na kompie itp
    > Może i są programy co tak działają ale musiałbym je wszedzie instalować a nie chcę.
    > Coraz więcej osob korzysta z googlegroups to i chyba problem większym nie jest aby
    ci zatwardziali tradycjonalisci usenetu rak przestawili swoje czytniki aby prawidłowo
    odczytywały posty. Nie wierzę ze się nie da.
    > Pomijam kwestie nie cytowania jak kogutek robi bo na to żaden czytnik i ustawienia
    nie pomogą.

    Ale wlasnie w tym problem. Mozna kazdy post spitolic piszac z czego
    kolwiek. Sek w tym, ze ogolnie ma sie w doopie wszystko. Cytowanie i
    kodowanie. To nie jest sprawa czytnika, tylko redagowania. A to juz
    lenistwo. Na grzeczna uwage o kodowaniu nastepuje zjebka i teksty o
    nowoczesnosci. Gdzie tu nowoczesnosc jak kazdy bedzie pisal jak chce?

    > Nieprzycinanie cytatow to też chyba marginalny problem- dla użytkownikow google
    groups nieistotny bo google sobie ładnie z tym radzi. Dla tych co programowe czytniki
    mają pewnie też się da ustawić zeby urywało cytaty- Jarek pisał np że się da. Więc
    problemow zostaje niewiele jak nie wcale.

    Po pierwsze to po kiego wywalac do neta cale wczesniejsze posty, kiedy
    np. odnosisz sie tylko do jednej kwestii?
    Po drugie, automatyczne wycinanie cytatow sprawia, ze nie wiesz o czym w
    ogole jest dyskusja. A mozna po prostu wyciac niepotrzebne kawalki i
    zostawic te istotne. Nie trzeba wtedy nic ukrywac. Wszystko jest
    przejrzyste i czytelne. Kogutek wycina calosc i chu wie czesto o co mu
    chodzi. Trzeba siegac do wczesniejszych postow, i wracac znow do
    poprzedniego zeby odpisac. To oczywiscie sie da, ale chyba nie o to w
    tym chodzi zeby sobie utrudniac, tylko ulatwiac. Sa tez tacy co kasuja
    przeczytane posty i wtedy w ogole nie ma do czego siegnac i nie wiadomo
    o co autorowi chodzi. Dziwne, ze mozna pisac z zamiarem kompletnego
    niezrozumienia.

    > A co do netykiety to chyba wszyscy regularnie jej paragrafy łamiemy.

    Nie chodzi o to zeby sztywno sie trzymac kazdego paragrafu. Chodzi o to
    zeby sobie nie utrudniac. To sie nazywa szanowaniem wspoluczestnikow
    dzieki zasadom ustalonym lata temu. One nie sa po to zeby nas
    ograniczac, tylko po to by ulatwiac.

    > Jak coś nieprzystaje do rzeczywistości to lepiej to zmienić niż na siłę
    rzeczywistość naginać.

    No wiec to jest tak: zaczynasz korzystac z usenetu to starasz sie
    zachowac panujace i wypracowane zwyczaje. Braki wiedzy uzupelniac z
    korzyscia dla wszystkich. Ale jak w kazdej spolecznosci zdarzaja sie
    prawdziwki majace to gleboko w posladkach i uwazaja, ze jako pepki
    swiata nalezy im sie specjalnie traktowanie i naginanie do nich zasad,
    bo im sie nie chce nic z tym zrobic. Teraz niech takich prawdziwkow
    bedzie polowa to juz po prostu nie bedzie sie chcialo tego w ogole
    czytac. Czlowiek zwykle unika debili i nie zawraca sobie nimi glowy. Ot
    zyja sobie i tyle. Skutek czesto jest taki, ze upadaja calkiem ciekawe
    projekty. To jest tak samo jak z wejsciem do sklepu. Przed wejsciem
    otrzepujesz buty z goowna, otwierasz drzwi i mowisz dzien dobry.
    Szanujesz czyjas prace i chcesz po sobie zostawic dobre wrazenie. Nie
    roznosisz goowna po posadzce, nie drzesz japy na caly sklep i nie srasz
    po katach. Bo tak nas wychowano. W szacunku do innych mam nadzieje. Nie
    dokladamy im pracy specjalnie i oczekujemy, ze nastepnym razem
    przywitaja nas z usmiechem. Takie sa ogolne zwyczaje i dobrze jak uda
    sie przenosic je na inne plaszczyzny.

    > O przepisach drogowych pisałeś- w 1969 to na drogach większość furmanek była i
    pewnie legalnie. Teraz na takie choćby wojewodzkiej drodze czy innej expresowce to
    raczej furmanka nie pojedzie.
    > Więc tą netykiete z 1969 roku trzeba do dzisiejszych realiow adoptować a nie że
    posiadacze furmanek protestują że na autostradzie im niekomfortowo jechać.

    No OK, ale nie przeganiasz pieszych na przejsciu, nie jezdzisz przez
    miasto ile fabryka dala i nie zajezdzasz specjalnie mam nadzieje drogi
    wiedzac, ze to kogos wqr.. Takie sa zwyczaje, takie jest prawo i wszyscy
    do tego sie stosuja. Kierowcow BMW to oczywiscie nie dotyczy i stad
    takie o nich mamy zdanie. Wiec usnetowych kierowcow BMW grzecznie
    prosimy by szanowali nasze zasady. Ostatecznie wcale nie musza tu pisac.
    Jest wiele mozliwosci internetowego okazywania specyficznych form
    socjologicznych.
    Nie chce tu prawic madrosci Cezarego dziadka. Jestem chyba ostatnim
    wyznawca netykiety, ktory nie robi problemu z wiekszosci niedociagniec w
    pisaniu. Kiedys na grupach pisali ludzie sila rzeczy obeznani z branza.
    Dzis mozna sie nie znac i korzystac. No i dobrze. Nie ma co sie
    przejmowac pierdolami, ale to nie znaczy, ze mozna tak sobie wprowadzac
    wlasne zwyczaje majac wszystkich za nic. Ogolnie mowiac, na uwagi lepiej
    reagowac ze zrozumieniem i w miare mozliwosci braki uzupelniac. Nie
    wychodzi, nie da sie - trudno. Ale po co wprowadzac komentarze obrazonej
    primadonny to nie rozumiem. Jak ktos sie nie zna to jego problem i
    sprawa co z tym zrobi. Albo sie dostosuje do grupy, ktorej sam wybral,
    przy okazji czegos sie uczac, albo bedzie takim idiota bez przejmowania
    sie. Prawdopodobnie tylko dlatego, ze twarzy nie widac.

    Pozdro.. TK