  • Data: 2010-05-16 20:22:26
    Temat: Re: otwarty kominek z plaszczem wodnym
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:uxo47z2l3tya$.1tp7iqei8fdzv.dlg@40tude.net...

    > To teraz inne pytanie - czy w dostepnych na rynku kominkach z plaszczem
    > wodnym praca dmuchawy i pomp jest slyszalna?

    Zawsze słychać. Mniej lub bardziej, ale słychać. Czasami dość głośno.

    > Nie chce robic z salonu
    > kotlowni - kominek ma grzac, ale tez byc przedmiotem estetycznym.

    To musisz sobie to przemyśleć. Kominek z płaszczem to spory wydatek. Wydatek
    taki sam jak zrobienie kotłowni z kotłem na ekogroszek.
    Porównując kominek z płaszczem z kotłem na ekogroszem chyba nie muszę
    wspominać, że obsługa takiego kotła jest o wiele wygodniejsza i mniej
    pracochłonna.
    Jeżeli masz jeszcze przy tym dylemat, że nie chcesz robić kotłowni w salonie
    to budowa takiego kominka jest bezsensowna, gdyż jest opłacalna tylko wtedy,
    kiedy taki kominek będzie stanowił podstawowe źródło ciepła.
    Jako instalator odradzam swoim kliento budowę takich kominków, kiedy nie są
    przekonani, ze będą go wykorzystywać systematycznie.
    Jezeli to ma być kominek rekreacyjny odpalany sporadycznie czy też
    okazjonalnie to lepiej zbudować normalny, otwarty kominek bez płaszcza.
    Kominek taki może też stanowić alternatywę w przypadku awarii energii
    elektrycznej, bez której kominek z płaszczem staje się bezużyteczny.

    > Ewentualnie moze ktos firme z Krakowa badz okolic, ktora ma uruchomiona
    > jakas pokazowa instalacje?

    Zapytaj w lokalnych firmach instalatorskich. Bardzo często firmy takie mają
    pokazowe instalacje.