eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieplastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną? › Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 22:34:45 +0100

    Użytkownik "Bartek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmdm64$m2m$1@news.onet.pl...
    > Witam
    > Powiedzcie jaki materiał wybrać na instalację wodną, z czego robić?
    >
    > Do tej pory tradycyjnie robiłem wszystko z ruru ocynkowanych, ale wszyscy
    > mówią że to stara technologia, droga i czasochłonna.

    Na instalację wodną plastik PP łaczony przez zgrzewanie. Tani, dobry, w
    normalnych warunkach niezniszczalny na skutek addziaływania wody.
    W przypadku awarii lub konieczności modernizacji bardzo łatwy i wdzięczny do
    wykonania przeróbek. Mało wrażliwy na zamarzanie wody.
    Jeżeli z róznych powodów jest mało miejsca na rury, to PEX, ale to
    technologia nieco trudniejsza, chociaż czy ja wiem? Może tylko ja ją mniej
    lubię.
    O metalu zapomnij - psuje smak wody, wpływa szkodliwie na zdrowie i
    generalnie w normach państw nieco bardziej poukładanych w tej dziedzinie (np
    Niemcy) już są wprowadzane zakazy prowadzenia instalacji wody pitnej w
    systemach metalowych. Zresztą po co przepłacać? Systemy metalowe są 20-50%
    droższe od tych z tworzyw.

    Unikaj jak ognia systemów PCV łączonych przez klejenie (Genova). To bomba
    zegarowa. Po kilku latach tworzywo twradnieje, staje się kruche i trudne do
    naprawiania (cięcie uszkodzonych rur powoduje ich pękanie wzdłużne na skutek
    kruchości materiału)
    --
    Jackare