    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: podgrzewanie podjazdu z kostki brukowej/granitowej
    Date: Tue, 2 Mar 2010 05:59:17 -0800 (PST)

    On 2 Mar, 14:52, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyli uwazasz ze izolacja nie potrzebna?. Ok.

    Zobacz jak jest w domu. W srodku masz 20st C, a grunt ma te 8st C, w
    strefach blizej scian - mniej. Wiec wiekszosc ciepla wybieze sobie
    droge "w dol" :) W przypadku ogrzewanego podjazdu jest odwrotnie.
    Zreszta tutaj ciezko mowic o stratach - cala ta instalacja to jedna
    wielka strata ciepla przeciez :-)))

    > Chyba oleje jakiekolwiek sterowanie temeratury. Wymiennik bedzie podlaczony
    > bezposrednio do kotla. Temperatura wody na kotle to 62-65stc zawsze u mnie
    > jest

    No i spoko. Ja tez bym sie tu nie bawil w sterowanie temperatury.
    Bardziej trzebaby sie skupic na prostym / tanim / bezawaryjnym
    czujniku, ktory uruchamialby pompe obiegowa w przypadku zasniezenia
    podjazdu :) Obudowa lampy najazdowej i jakas prosta czujka odbijanego
    promieniowania w srodku. Moze Jacek Plumpi cos podpowie ?:)

    > Ew.sterowac bede predkosciami przeplywu(ale nie rotametry tylko normalnie
    > biegi pompy cyrkulacyjnej

    Mysle ze raz ustawisz i wiecej ruszac nie bedzie trzeba ;)

    > U mnie przed garazem pewnie tez.
    > W Strzegomiu np  cena za tone kilka razy nizsz niz u mnie
    > Do Strzegomia mam 600km w jedna strone wiec musze przekalkulowac czy oplaca
    > sie transportowac czy kupic na miejscu

    A ile u Ciebie? U mnie granit wychodzi ze dwa razy taniej w zakupie
    niz "normalna" kostka brukowa.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.