eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniestudniach chłonna do POŚ i studnia do podlewania ogródka › Re: studniach chłonna do POŚ i studnia do podlewania ogródka
    From: "Maciej S." <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: studniach chłonna do POŚ i studnia do podlewania ogródka
    Date: Fri, 4 Sep 2009 12:49:39 +0200

    W przepisach jest wyrznie okreslona odlegolsc oczyszczalni, szmb,
    studni chlonnych od studni. Nie pamietam teraz ale jest to sporo.
    Swoja droga jesli jest biologiczna oczyszczalnia to dlaczego nie
    chcesz wykorzystac tej wody do podlewania ogrodu.

    Pozdrawiam
    Dy

    No właśnie, nie wiem czy te przepisy mówią o studniach przeznaczomnych do
    ujęć wody pitnej, czy ten przepis nie dotyczy studni używanej tylko do celów
    gospodarczych, jakośwłaśnie mi się wydaje że do celów gospodarczych
    (podlewanie) można połączyć studnie z poborem wody i studnie przyjmującą
    wodę.

    Co do podlewania - przecież tak właśnie chcę, ale chcę się zabezpieczyć
    przed ewenutalnym brakiem wody do podlewania i zrobićdwa w jednym. I jak by
    to miało być zorganizowane techniczne - zbiornik na wodę oczyszczoną + pompa
    do automatyki podlewania? A jak wody z oczyszczania będzie więcej (na pewno
    będzie więcej - choćby jesienią i zimą) - to co z nią - i tak trzeba budować
    studnię chłonną, podwójne koszty.

    Może inaczej zadam pytanie - czy studnia chłonna może jednoczesnie pełnić
    funkcję studni czerpnej do podlewania ogródka, zakładając że się ją wykopie
    poniżej lustra wody gruntowej?

    MS