  • Data: 2010-02-18 06:00:55
    Temat: Re: sufit podwieszany - wysokosc jetek
    Od: "Tornad" <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    > zrob jak mowi projket, podniesienie ich o 60 cm zaburza rozklad
    > obciazen...wprawdzie na ogol dachy projektowane sa z naddatkiem
    > wytrzymalosci ( na ogol) ale licho nie spi... zawalic sie nie zawali
    > ale z biegiem czasu dolna czesc krokwi moze sie zaczac uginac i
    > zobaczysz to np. na peknieciach wewnetrznych wykonczen itp.
    >
    > pzdr
    > krzychut

    Bardzo rozsadna uwaga. W koncu Pytajnik nie okreslil rodzaju statycznej
    konstrukcji wiezby. Pisze, ze sa jetki ale sa tez platwie...
    Te jetki moga robic za wiazary spinajace krokwie wiec pracuja na rozciaganie
    i ich podnoszenie czy opuszczanie moze znaczaco zmienic cala statyke dachu.
    Twoje obawy sa uzasadnione. Ja bym tez bez dokladniejszej analizy ich nie
    ruszal.
    Pzdr.
    Tornad