  • Data: 2017-11-26 14:03:59
    Temat: Re: szlifierka oscylacyjna i usuwanie lakieru/farby
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JaceK wrote:
    > Posiadam szlifierkę oscylacyjną Makita BO 3710. Kupiłem ją z myślą o
    > szlifowaniu drewna ale także o np. usuwaniu powłok lakierniczych lub
    > grubszych warstw farb z powierzchni drewnianych.

    Szlifierki taśmowe pomagają pozbyć się lakieru z dużych, płaskich
    powierzchni. Pozwalają na uzyskanie gładkiej powierzchni w bardzo krótkim
    czasie. Nie sprawdzą się jednak w przypadku szlifowania miejsc tuż przy
    ścianie, gdyż krawędź taśmy nie pokrywa się z krawędzią stopy i nie dociera
    we wszystkie zakamarki.
    Ten problem rozwiążemy używając szlifierek mimośrodowych lub oscylacyjnych.
    Szlifierka mimośrodowa ma okrągłą, obracającą się wokół własnej osi stopę,
    która będzie idealna przede wszystkim w przypadku usuwania lakieru z
    zaokrąglonych powierzchni.
    http://www.bosch.info.pl/27489-PWR-180-CE-System-obr
    obki-scian.html

    Aby efektywnie oczyścić drewno z pozostałości po lakierze, farbie czy bejcy
    powinniśmy zdecydować się na opalarkę. To elektronarzędzie emituje gorące
    powietrze o temperaturze od 50 do 650oC. Pod jego wpływem warstwa lakieru
    nagrzewa się, marszczy i mięknie. A potem można ją łatwo usunąć za pomocą
    metalowej szpachelki.

    Pozdrawiam,