  • Data: 2010-11-20 15:57:49
    Temat: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:6d67.0000003c.4ce73912@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > Wężyki się dokręca ręką i gdyby po takim dokręceniu kapało to kluczem do
    > ustania
    > przecieku, z reguły nie więcej niż 1/8 obrotu potrzeba. Debile przykręcają
    > to na
    > siłę aż sos idzie. Jeszcze głupsi od debili trzymają przy przykręcaniu za
    > okucie. Dokręcają 30 centymetrowym kluczem. Żeby się nie kręcił wężyk,
    > tak
    > mocno ściskają okucie że je deformują. Przyłącze do pralki albo zmywarki
    > przykręca się ręka bo nie ma sześciokąta do klucza. I trzyma latami. Wężyk

    Akurat tutaj nie masz racji.
    Dokręca się kluczem z wyczuciem, trzymając delikatnie kombinerkami okucie,
    tak jak napisał Adam.
    Dokręcanie ręką powoduje, że albo uczczelka nie trzyma, albo wraz z nakrętką
    kręci się okucie powodując skręcanie wężyka.

> [...]
    > ciśnienia wody, takiego żeby przyłącze wytrzymało. Brałem udział w takich
    > testach. To znaczy je robiłem. Przyłącze zrobione z węża gumowego
    > zbrojonego
    > sznurkiem i z plastikowymi nakrętkami wytrzymywało minimum 25 atmosfer. A
    > były i
    > takie co 30 i 35 wytrzymywały. Gdzie tamtym przyłączom do współczesnych
    > wężyków
    > w oplocie ze stali kwasoodpornej. Większość wężyków jest uszkodzona w
    > czasie
    > dokręcania, bo dokręcają ludzie odporni na wiedzę.

    Oj, obecne wężyki takze wytrzymują wiele atmosfer i co z tego ?
    One po prostu się starzeją to raz, a po drugie kiedyś złączki były nieco
    masywniejsze i sama guma także lepiej zbrojona.

    Niestety postęp nie idzie w kierunku poprawienia niezawodnosci lecz w
    kierunku przyspieszenia sprzedaży tzn. ułatwienia montażu, stworzenia
    systemów, które wymagają zaopatrzenia się w specjalistyczne narzedzia oraz
    materiały, obniżenia kosztów produkcji, skrócenia czasu żywotności, bo tylko
    w ten sposób klient zostanie zmuszony do większej zakupu większej ilości.