  • Data: 2010-11-20 17:58:23
    Temat: Re: w temacie pekajacych wezykow...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "tarnus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A no wlasnie..

    > Te kraniki to nie problem, choc nie wiem czy dzis. Kiedys kupowalo
    > sie te same i jako dodatek byly te wlasnie zaciskane tulejki. Jak
    > bateria miala wezyk to odkrecalo sie nakretke z tulejka zaciskowa i
    > wkrecalo wezyk. Ale, w baterii zlewozmywakowej np. wezyki wchodza gleboko
    > w zagieta
    > wylewke na koncu ktorej jest glowica. Bateria Teka o takie cos:
    > http://www.teka.com/html/cat/prod.php?producto=PR-00
    01452&categoria=CA-0000009&idioma=pl&backto=Baterie%
    20kuchenne&nameProd=AQUATA%20EP&nameCat=Baterie%20ku
    chenne
    > W baterii umywalkowej Kludi Zenta wezyki widac w calosci, ale same
    > gniazda w baterii zdaje sie nie maja gwintow bo daja sie obracac
    > wokol wlasnej osi i sa przetykane jakby jakas zawleczka blokujaca
    > wezyk w dwu miejscach naprzeciw siebie. Cos jak Twoj patent na rurki
    > wymiennika przy solarze. Zabezpiecza to zapewne wezyk przed
    > skrecaniem go przy dokrecaniu do zaworka w scianie. W kazdym razie
    > mozliwosci zamiany tego na rurki na pierwszy rzut oka nie widac.

    podejrzewam jednak że firma teka kludi grohe czy hans grohe Neli wsadza dam
    gównianych najtańszych węzykó tylko solidne wężyki o dobrej wytrzymałości.

    z drugiej strony ze względu na wężyki ważne i wskazane jest montowanie
    reduktorów ciśnienia aby nie przeciążać ich nadmiernym ciśnieniem.