  • Data: 2015-01-13 19:43:10
    Temat: Re: węgiel stanieje.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-13 o 12:06, adam pisze:

    > Około 20% mniejszą niż węgiel

    ROTFL
    Chyba porównując owies z najgorszym miałem :)
    Wartość opałowa suchego owsa to 16-17MJ/kg
    Przy czym wartość ta mocno jest uzależniona od wilgotności. Przy dużej
    wilgotności, wartość opałowa owsa może być nawet na poziomie 10-11MJ/kg.
    Węgiel kamienny do 29MJ/kg.
    Średni węgiel, który można kupić w cenie 600zł ma wartość opałową ok.
    24-25MJ/kg.
    Dobry miał ma nawet do 25MJ/kg (takim paliłem w zeszłym roku, kupowałem
    w cenie ok. 620-640zł.)
    Kiepski miał ok. 18MJ/kg.
    Gorszy miał to tylko wożą cwaniaczki, którzy dosypują piach i kamienie
    do miału.

    Faktem jednak jest, że kotły peletowe, w których pali się owsem mają
    wyższą sprawność, nawet powyżej 90%, a ponadto samoczynne rozpalanie
    pozwala uniknąć dużych strat ciepła w cyklu podtrzymania spalania, w
    których kotły retortowe mają sprawność rzędu nawet 30%.