  • Data: 2019-01-17 13:08:27
    Temat: Re: wycena pradu - wyjasnienia
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2019 00:53:43 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Zdziwiłeś mnie, ponieważ przy gazie są duże straty - sporo ciepła idzie
    > w powietrze. Natomiast indukcja (oraz czajnik elektryczny i kuchenka
    > indukcyjna) nie grzeją aż tak powietrza.

    Z 11kg butli propanu butanu masz ok 140kWh
    Wg cen prądu(0,6zł za 1kWh)140kwh to ok 84zł

    Butla z gazem starczyła nam na 6tygodni a ma 140kWh
    Indukcja zużywa nam 50zł na miesiąc, czyli ok 80kWh
    Przez 6 tygodni więc:
    -Indukcja 120kwh,
    -gaz 140kwh (bo sprawność mniejsza- ok 85% wychodzi)

    Więc z grubsza się zgadza