eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniezakup działki z pozwoleniem na budowe - co sprawdzić › Re: zakup działki z pozwoleniem na budowe - co sprawdzić
  • Data: 2013-01-05 14:39:16
    Temat: Re: zakup działki z pozwoleniem na budowe - co sprawdzić
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.01.2013 11:02, Albercik pisze:
    > Witam,
    > jak wspominałem niedawno, przymierzam się do kupna działki.
    > Trafiła się taka jedna. Poprzedni właściciele chcieli się budować, lecz
    > wyemigrowali.

    Więc tak,
    Przejrzałem wszystkie dokumenty, mam zdjęcia praktycznie całej
    dokumentacji budowlanej, wraz z pozwoleniem, MPZT, warunkami przyłączy
    itp.(wszystko z roku 2007)
    Poprzedni właściciele zakupili działkę w 2007 roku celem budowy, w tym
    samym roku uzyskali pozwolenie na budowę. Jednak zmienili plany,
    wyemigrowali i działkę sprzedają dopiero teraz(po 5 latach) aby nie
    płacić podatku.
    Pozwolenie na budowę oczywiście wygasło.
    Droga dojazdowa ma być zrobiona przez miasto, jednak nikt nie wie kiedy.
    Jest zaznaczona na planach, miasto cześć gruntów wykupiło, Jest
    wykupiony pas o szerokości 2m, a na pas o szerokości 3m jest ustanowiona
    służebność na 20lat od jakiejś tam bliżej nie znanej mi daty - tyle co
    się wywiedziałem.
    Rozmawiałem z jednym sąsiadem - wszyscy(chyba) sąsiedzi mają piwnice,
    nikogo nie zalewa, moja działka była by jednak jedną z niższych, było by
    trzeba się nieco podnieść, trochę ziemi nawieźć, cześć będzie z wykopu,
    na działce jest zarośnięta kupka humusu od sąsiada, więc dowozić wiele
    by nie trzeba by.
    Ogólnie działka mi się podoba, dogadałem się ze sprzedającym aby
    niezobowiązująco zarezerwować ją dla mnie na jakiś czas, muszę to
    przetrawić, podeptać po urzędach, sąsiadach i ostatecznie przeliczyć budżet.