  • 61. Data: 2022-01-21 15:15:46
    Temat: Re: Skraplająca się para wodna na ramach okien
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 14:26 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Ale taka jest podawana wilgotność optymalna (50-60%) więc dlaczego mam
    > ją zmniejszać?

    Bo 60% przy 21 st w zimie to recepta na grzyba.
    Zmniejsz do 50% (co przy 21 st. też jest "optymalne") i nie będziesz miał
    rosy.

    TG

  • 62. Data: 2022-01-21 15:27:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    <g...@a...pl> wrote:
    > 60% w pomieszczeniu w zimie to się woda prawie leje po ścianac

    Nic się nie leje po ścianach bo ściany nie mają 13 stp.

    --
    Marek

  • 63. Data: 2022-01-21 15:29:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Jan 2022 15:15:46 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > Zmniejsz do 50% (co przy 21 st. też jest "optymalne") i nie bę
    > dziesz miał

    Przy 50% też rosi bo rama zimna. Przypominam, szukamy przyczyny
    zimnej ramy a nie wysokiej wilgotności.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2022-01-21 15:31:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 15:29 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Przy 50% też rosi bo rama zimna. Przypominam, szukamy przyczyny zimnej
    > ramy a nie wysokiej wilgotności.

    A zmierzyłeś ile ma ta rama?

    TG

  • 65. Data: 2022-01-21 15:32:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Jan 2022 15:05:59 +0100, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Bo to nie jest normalna sytuacja bez dodatkowego nawilżania.

    No to chyba dobrze, że bez żadnych kombinacji mam stałą (bez względu
    na porę roku) wilgotność. Nie po co narzekać. Skupmy się na tym czemu
    rama zimna i dlaczego tak ma być.

    --
    Marek

  • 66. Data: 2022-01-21 15:35:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2022 o 15:27 Marek <f...@f...com> pisze:

    > Nic się nie leje po ścianach bo ściany nie mają 13 stp.

    Miałem wiele razy 60% w zimie (przy okazji różnych remontów) i wiem co to
    oznacza i jak się taką wilgotność odczuwa.
    To nie jest normalna wilgotność powietrza w pomieszczeniu w okresie
    zimowym.

    TG

  • 67. Data: 2022-01-21 16:56:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Jan 2022 15:31:39 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > A zmierzyłeś ile ma ta rama?

    Przy okazji mrozów zmierzę, natomiast skoro rosi oznacza, że jej
    temp. jest poniżej p.r. Co mi da empiria w tym przypadku?

    --
    Marek

  • 68. Data: 2022-01-21 17:04:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 21 Jan 2022 15:35:14 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > To nie jest normalna wilgotność powietrza w pomieszczeniu w ok
    > resie
    > zimowym.

    Ale tu nie chodzi o "normalną" (fizyczne powody niższej wilgotności
    zimą są jasne) ale jaka ma być zalecana do optymalnej hodowli
    człowieka.
    Podaj źródło tej wiedzy, ja nie znalazłem (na razie) informacji (w
    większości przypadków) by zalecana wilgotność dla człowieka była
    poniżej 50% (bez względu na porę roku). Ale oczywiście nie upieram
    się, dlatego pytam o źródło.

    --
    Marek

  • 69. Data: 2022-01-21 17:38:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marek.
    On 21.01.2022 17:04 you wrote:

> [...]
    > człowieka była poniżej 50% (bez względu na porę roku). Ale
    > oczywiście nie upieram się, dlatego pytam o źródło.

    W linku, który sam podałeś było podane 40-60%

    --
    Pete

  • 70. Data: 2022-01-21 18:20:28
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W piątek, 21.01.2022 o 14:25, Marek napisał:

    > No oczywiście ale co z tego skoro i tak jest zimny.

    Bo podobnie "jak jest zima to musi być zimno, pani kierowniczko" -
    jak jest zima, to okno metalowe musi być zimne, panie kierowniku.
    Przecież takie okno to jeden wielki mostek cieplny. I instalator
    o socjalistycznej mentalności: najpierw stwarza sobie problemy,
    montując idiotyczne w naszym klimacie okna tego typu, a potem
    bohatersko walczy z tymi problemami. A tu nie ma co deliberować
    o punkcie rosy, tylko zakładać okna jak Pan Bóg przykazał nad
    Wisłą.