  • 1. Data: 2010-03-13 09:31:26
    Temat: Sufit podwieszany do fachowcow.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uszanowanie.

    Potrzebuje zrobic sufit podwieszany z "wyplywajacym" swiatlem na srodek
    sufitu. Znalazlem taki oto przepis netowy na konstrukcje tego:
    http://img168.imageshack.us/i/rampa1.jpg/
    http://img242.imageshack.us/i/rampa.jpg/

    Przepis dosc oczywisty, ale martwia mnie dwie sprawy:
    czy umieszczony na krawedzi podwieszenia profil U30 z czasem nie spowoduje,
    ze plyta zacznie sie odginac w dol pod wlasnym ciezarem i profila?
    czy utrzymywanie calej konstrukcji na pionowym kawalku samej plyty gipsowej
    przymocowanej do sufitu jest dobrym pomyslem, czy nie powinno sie tego
    podwiesic na np. wieszakach i profilu CD?
    Pewnie lepiej byloby cala polke oprzec na poziomych profilach CD i na nich
    montowac podswietlenie, ale wychodzi to dosc grubo, grubiej o 3cm a zalezy
    mi na optycznej lekkosci tej konstrukcji. Innymi slowy, czy montaz zawarty
    na tych rysunkach jest prawidlowy?

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-03-13 10:03:01
    Temat: Re: Sufit podwieszany do fachowcow.
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Maniek4 <s...@c...chrl> wrote:

> [...]
    > slowy,
    > czy montaz zawarty na tych rysunkach jest prawidlowy?

    też mi się wydaje to niezdrowe. Fachowiec od gipskartonów nie
    jestem, nie jestem nawet teoretyk, ale dałbym tam choć po bokach
    profil C...

    A swoją drogą - jakie źródła światła montujecie w takim korycie?
    świetlówki rurowe? Czy normalne oprawy co ileś cm?

    J.

  • 3. Data: 2010-03-13 10:03:08
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Potrzebuje zrobic sufit podwieszany z "wyplywajacym" swiatlem na srodek
    > sufitu. Znalazlem taki oto przepis netowy na konstrukcje tego:

    Mam podobne rzeczy.

> [...]
    > czy umieszczony na krawedzi podwieszenia profil U30 z czasem nie
    > spowoduje, ze plyta zacznie sie odginac w dol pod wlasnym ciezarem i

    Dla pewnosci lepiej by te prostopadle przeszyly pod tym pionowym kartonem,
    az do koncowego U30 i z nim polaczone - bo moze sie okazac, ze w miare zmian
    wilgoci w koncu wypracuje sie ladne wygiecie.

    > czy utrzymywanie calej konstrukcji na pionowym kawalku samej plyty
    > gipsowej przymocowanej do sufitu jest dobrym pomyslem, czy nie powinno sie
    > tego podwiesic na np. wieszakach i profilu CD?

    Pilnuj zeby to jednak bylo porzadnie podwieszone, ja bym nie ryzykowal
    (wilgotnosc i te rzeczy).

    > Pewnie lepiej byloby cala polke oprzec na poziomych profilach CD i na nich
    > montowac podswietlenie, ale wychodzi to dosc grubo, grubiej o 3cm a zalezy
    > mi na optycznej lekkosci tej konstrukcji.

    Nie wiem na jakiej wysokosci chcesz to montowac, ale uchwty mozesz od razu
    mocowac w suficie, po czym odpowiednio skrocic - troche "mniej wiszace" to
    bedzie ale powinno dac rade.

  • 4. Data: 2010-03-13 10:04:56
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > A swoją drogą - jakie źródła światła montujecie w takim korycie?
    > świetlówki rurowe? Czy normalne oprawy co ileś cm?

    Najlepiej wychodza cienkie swietlowki z elektronicznym zaplonem. Ale nie
    kieruj sie np. wygladem na zdjecach, oswietlenie zawsze inaczej wyglada w
    naturze.

  • 5. Data: 2010-03-13 18:25:13
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Dla pewnosci lepiej by te prostopadle przeszyly pod tym pionowym kartonem,
    > az do koncowego U30 i z nim polaczone - bo moze sie okazac, ze w miare
    > zmian wilgoci w koncu wypracuje sie ladne wygiecie.

    No wlasnie...

    > Nie wiem na jakiej wysokosci chcesz to montowac, ale uchwty mozesz od razu
    > mocowac w suficie, po czym odpowiednio skrocic - troche "mniej wiszace" to
    > bedzie ale powinno dac rade.

    Odleglosc od sufitu do osi przysciennego U30, czyli miejsca mocowania
    wkretow to ok. 7cm. Musze niestety wyrabiac sie miedzy kablami instalacji
    elektrycznej. Stad tez grubosc calosci nie moze byc duza. Idealnie pasuje
    ten patent z sama plyta, ale nie wzbudza jakos mojego zaufania.

    Pozdro.. TK

  • 6. Data: 2010-03-13 19:02:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > elektrycznej. Stad tez grubosc calosci nie moze byc duza. Idealnie pasuje
    > ten patent z sama plyta, ale nie wzbudza jakos mojego zaufania.

    Jesli sie nie miescisz z normalnymi uchwytami to zastosuj cos
    niestandardowego, bo po mojemu to Ci sie to wygnie, albo cos gorszego sie
    trafi. Mozna by jakies listwy do sufitu i do nich dopiero karton.

  • 7. Data: 2010-03-13 19:05:38
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    >
    > Potrzebuje zrobic sufit podwieszany z "wyplywajacym" swiatlem na srodek
    > sufitu. Znalazlem taki oto przepis netowy na konstrukcje tego:

    Osobiście nie podoba mi się, że cały ciężar zabudowy oraz oświetlenia "wisi"
    na pasku płyty GK.
    Osobiście zamiast 2 profili U28 dał bym jeden profil U50, U75 czu U100
    przykręcony bokiem do sufitu.
    Wtedy te profile poprzeczne U28 można przykręcić do drugiego boku tego
    profila U75/U100 i zakończyć je profilem

    [ U50/75/100
    U28 [=========U28=======] U28

    Masz sztywną i mocną konstrukcję, na której bez problemu możesz położyć
    transformatory i oprawy oświetleniowe, a ponadto profil U50/75/100 może
    także posłużyć do mocowania ciężkich opraw np. świetlówkowych.

  • 8. Data: 2010-03-13 19:25:30
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Jesli sie nie miescisz z normalnymi uchwytami to zastosuj cos
    > niestandardowego, bo po mojemu to Ci sie to wygnie, albo cos gorszego sie
    > trafi. Mozna by jakies listwy do sufitu i do nich dopiero karton.

    Wczoraj macalem sufit u sasiada i ma zrobione mniej wiecej jak na rysunku
    tj. na koncu sama plyta z przykreconym U30. Od roku nic sie nie dzieje, ale
    rok to w sumie nie wiele. Pomieszczenie tez niewielkie, moje jest znacznie
    dluzsze. Szukam kompromisu i cos napewno wymysle, ale ozwiazanie z rysunku
    mnie podobnie jak Ciebie nie przekonuje.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-03-13 19:36:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Wczoraj macalem sufit u sasiada i ma zrobione mniej wiecej jak na rysunku
    > tj. na koncu sama plyta z przykreconym U30.

    Ale sam sufit nie wisi na pojedynczej waskiej plycie?

> [...]
    > tez niewielkie, moje jest znacznie dluzsze. Szukam kompromisu i cos
    > napewno wymysle, ale ozwiazanie z rysunku mnie podobnie jak Ciebie nie

    Po roku juz powinno byc cos widac - ale rozmiar jest tu krytyczny.

  • 10. Data: 2010-03-13 19:49:25
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Osobiście nie podoba mi się, że cały ciężar zabudowy oraz oświetlenia
    > "wisi" na pasku płyty GK.

    To wg. mnie podstawowy blad tej koncepcji, ale dosc latwe do naprawienia.

> [...]
    > Wtedy te profile poprzeczne U28 można przykręcić do drugiego boku tego
    > profila U75/U100 i zakończyć je profilem

    Ja wymyslilem wieszaki obrotowe i CD60 rownolegle do sciany i do niego
    prostopadle, tworzace polke CD60 zakonczone U30. Do sufitu U30 przy
    wieszakach obrotowych i mozna krecic prostopadla do sufitu plyte.

    | |

    [======================]

    V to wieszak obrotowy, przed nim U30 do sufitu i plyta frontowa.

    Mozna tez jak na rysunku w linku ale zamiast samej plyty wykorzystac
    mocowane do sufitowego U30 prostopadle do sufitu kawalki U30 czy CD60
    tworzace wieszaki polki.

    > Masz sztywną i mocną konstrukcję, na której bez problemu możesz położyć
    > transformatory i oprawy oświetleniowe, a ponadto profil U50/75/100 może
    > także posłużyć do mocowania ciężkich opraw np. świetlówkowych.

    Jest tylko drobne ale. Chcialem zeby polka byla cienka. Wysuniecie samej
    plyty tworzacej polke sprawia, ze cala widoczna polka ma grubosc profilu U30
    i plyty pod spodem. Razem ok. 4cm z dziura do ukrycia oswietlenia za
    frontowym profilem.
    Wyprowadzenie od sciany do konca polki profili CD60 daje niby te sama
    grubosc polki, tylko nie daje rownej powierzchni na niej. W sumie nie bardzo
    bedzie do czego przykleic oswietlenie LED bo calosc bedzie pelna diur i gor.
    A wiec dobrze bylo by dac plyte na gore polki, tyle ze to kolejny centymetr
    z kawalkiem. Ale pewnie na tym sie skonczy.

    Dzieki wszystkim za rady.

    Pozdro.. TK