  • 11. Data: 2021-04-09 12:59:53
    Temat: Re: Temperatura w łazience
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P_P p...@x...onet.pl ...

    > Ogrzewanie podłogowe. We wszystkich pomieszczeniach temperatura
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25
    > stopni. Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba)
    > z prysznica to doznaje uczucia zimna - chłodu.
    > Czy to jest normalne?

    W łazience masz ustawione 25 stopni. Ale nie napisałes jaka masz
    temperature w łazience?
    Masz te 25 stopni?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 12. Data: 2021-04-09 14:39:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Gdzie wy mieszkacie?
    Przecież łazienka nagrzewa się od ciepłej wody, czy to lanej z prysznica czy to lanej
    do wanny.
    Ale jeśli ktoś kąpie się w zimnej, to łazienka się nie nagrzeje ;-)
    Lub jest hiperwentylacja.

    -----
    > Prościej i taniej włączyć na moment kąpieli farelkę niż inwestować w jakieś drogie
    sterowania, puszczać niepotrzebnie ciepło w

  • 13. Data: 2021-04-09 14:41:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli już to promiennik podczerwieni (np. typu rurkowego) zamontować, na wzór
    skandynawski.
    Promienie podczerwone odczuwa bezpośrednio nasza skóra, mniej leci w komin.

    -----

  • 14. Data: 2021-04-09 16:35:16
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik "adam" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > leci woda dajmy na to 40st, Ty masz 36,6, więc kabina nagrzeje się do
    > jakichś tam 30+ stopni. Dlatego przechodząc z cieplejszego do
    > chłodniejszego odczuwasz zimno.
    > Chyba też jest to kwestia różnicy wilgotności. W łazience powietrze
    > nie jest tak nasycone parą jak w zamkniętej kabinie, więc skóra
    > zaczyna szybciej wysychać odbierając więcej ciepła z Twojego ciała.
    >
    > Pewno byłeś niejednokrotnie na basenie, tam nie ma kabin, jest jedno
    > duże otwarte pomieszczenie z natryskami. Jak z prysznica przestanie
    > lecieć to nie ma tego uczucia gwałtownego chłodu, bo nic się nie

    To jest ten efekt jak opisujesz- zamknieta kabina i wejscie z goracego (~38
    stopni) do zimnego (25-26 stopni) i odczuwa sie zimno.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 15. Data: 2021-04-09 16:36:04
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    wiadomości news:XnsAD07821626F21budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
    > Użytkownik P_P p...@x...onet.pl ...

    > W łazience masz ustawione 25 stopni. Ale nie napisałes jaka masz
    > temperature w łazience?
    > Masz te 25 stopni?

    Tak, z temperatura nie ma problemu, mogę dogrzać do 30 stopni.
    Glownie mi chodzilo o samo wyjscie z zamknietego prysznica.
    Pewnie to jest efekt zamknietej kabiny jak to pisze Adam.
    Faktycznie prysznic jest usytuowany w rogu lazienki z dwoma scianami
    szklanymi w tym jedna uchylna wejsciowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 16. Data: 2021-04-09 17:20:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 8 Apr 2021 20:02:19 +0200, "P_P" <p...@x...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > takiej
    > temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica to doznaje

    "Same fachury" a żaden nie zadał najważniejszego pytania: czy zadana
    temperatura 25C jest w ogóle osiągnięta? W jakim punkcie jest badana?
    Na jakiej wysokości?

    --
    Marek

  • 17. Data: 2021-04-09 19:32:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.04.2021 12:59, Budzik wrote:
    > W łazience masz ustawione 25 stopni. Ale nie napisałes jaka masz
    > temperature w łazience?
    > Masz te 25 stopni?

    Czekałem kiedy ktoś to zauważy i o to zapyta :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2021-04-09 22:15:05
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 09.04.2021 o 17:20, Marek pisze:

    > "Same fachury" a żaden nie zadał najważniejszego pytania: czy zadana
    > temperatura 25C jest w ogóle osiągnięta? W jakim punkcie jest badana? Na
    > jakiej wysokości?

    moim zdaniem to kwestia przyzwyczajenia, z tego co piszecie o
    temperaturach to ja jestem z "zimnego chowu"
    w salonie, kuchni itp. mam ok. 20-20,5st, w sypialni 18-19, w łazience
    22-23 a i tak czasem małżonka marudzi że jest za ciepło

    a teraz z innej beczki: nie pamiętam kiedy jeśli wogóle miałem
    grypę/przeziębienie/katar czy inne dolegliwości - czy to może mieć
    związek z temperaturą?
    pozostali domownicy również

    u znajomego któremu żona marudzi gdy ma >24st cięgle jakieś efekty
    chorobowe występują - jak myślicie - jakiś związek to ma?

    ps. po prysznicu parę minut temu usiadłem z kolegą "Jackiem Danielsem"
    i już mi nawet za gorąco :D

  • 19. Data: 2021-04-09 22:40:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 9 Apr 2021 19:32:55 +0200, Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    wrote:
    > Czekałem kiedy ktoś to zauważy i o to zapyta :-D

    I największy na grupie fachman i ekspert w jednej osobie zamiast
    zapytać o to, to elaborat pierdolnął na dwie strony, i to gówno wart
    gdy się okaże, że pytający ma te 25C i mu nadal zimno.

    --
    Marek

  • 20. Data: 2021-04-10 21:17:15
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2021-04-09 o 16:35, P_P pisze:

    > To jest ten efekt jak opisujesz- zamknieta kabina i wejscie z goracego
    > (~38 stopni) do zimnego (25-26 stopni) i odczuwa sie zimno.

    I dlatego nie mam żadnej kabiny! Jest może dziwnie na początku, ale
    nawet przy temperaturze niższej niż zalecana w łazience jest znośnie ;)

    Robak