  • 1. Data: 2021-04-08 20:02:19
    Temat: Temperatura w łazience
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Ogrzewanie podłogowe. We wszystkich pomieszczeniach temperatura ustawiona na
    22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni. Pomimo takiej
    temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica to doznaje uczucia
    zimna - chłodu.
    Czy to jest normalne?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 2. Data: 2021-04-08 20:55:07
    Temat: Re: Temperatura w łazience
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 8 Apr 2021 20:02:19 +0200, w <606f453b$0$513$65785112@news.neostrada.pl>,
    "P_P" <p...@x...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica to doznaje uczucia

    Robisz za ciepły prysznic.

  • 3. Data: 2021-04-08 20:56:54
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-08 o 20:02, P_P pisze:
> [...]
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni.
    > Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica

    Czym ustawiasz?

    Jak była wyliczona podłogówka? Jest jakiś projekt? Jakie są odstępy
    między rurami w poszczególnych pomieszczeniach?

    Łazienki same w sobie są trudnymi tematami jeżeli chodzi o ogrzewanie
    podłogowe. Z jednej strony wymaga się tam najwyższej temperatury w całym
    domu, a z drugiej w tym pomieszczeniu jest najmniejsza powierzchnia
    podłogówki i do tego największa wymiana powietrza, a jak jeszcze jest to
    łazienka na poddaszu, gdzie straty ciepła są o wiele większe to nie ma
    szans dogrzać takiej łazienki do wymaganej temperatury.

    Dlatego podłogówki muszą być dobrze policzone i dobrze wykonane.
    Niestety stanowcza większość hydraulików układa podłogówki źle, w sposób
    szablonowy i zazwyczaj gęstość ułożenia podłogówki w łazience taką samą
    jak w pozostałych pomieszczeniach. Niestety czasami bywa, że jedynym
    wyjściem jest dołożenie dodatkowego grzejnika.

  • 4. Data: 2021-04-08 21:08:43
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.04.2021 o 20:02, P_P pisze:
> [...]
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni.
    > Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica
    Zależy od człowieka. Jednemu przy 20 jest ciepło, inny dzwoni zębami.
    No i nie można teraz pytać: "czy to normalne", bo marznący inaczej
    poczują się urażeni ;-)
    Dochodzi jeszcze aspekt marnowania zasobów energetycznych Ziemi.
    Niedługo każdy prysznic będzie podłączony przez 5G z Siecią i będzie się
    monitorowało zużycie wody oraz energii. Tak więc korzystaj z ciepła póki
    wolno.
    Jacek

  • 5. Data: 2021-04-08 21:50:22
    Od: budynPL <b...@g...com>

    czwartek, 8 kwietnia 2021 o 20:02:38 UTC+2 P_P napisał(a):
> [...]
    > temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica to doznaje uczucia

    czyli masz za zimno lub jakiś przewiew od wentylacji.
    Ja to robię tak - ogrzewanie podłogówką do wyższej temperatury niż pozostałej części
    domu
    mija się kompletnie z celem - bo łazienka ma mieć sporą wentylację. I wszystko leci w
    komin.
    Dlatego podłogówka u mnie jest normalna. Natomiast przed samą kąpielą włączam farelkę
    taką zwykłą za 3 dychy,
    ona nagrzewa pomieszczenie do komfortowej temperatury, a potem tylko co parę minut
    pyknie.
    A wentylację mam wentylatorem w kratce, pytałem zresztą tu o to kiedyś, po wyjściu z
    wanny
    włączam wentylację, ona czasówką przez parę minut suszy pomieszczenie.
    Wg mnie to jak bardziej racjonalne rozwiązanie.

    b.

  • 6. Data: 2021-04-08 22:37:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni.
    > Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica

    jak miałeś audyt, masz 25cm styro na ramki, badanie kamerą termowizyjną,
    krzywe pogodowe, sterowanie przez internet, odpowiednio duzy bufor, to
    znaczy ze wszsytko jest ok, a Ty musisz marznąć. sory, nie mogłem sie
    powstrzymać.
    A tak na serio, podnieś temperaturę, albo dogrzewaj farelkiem jak budyń
    radzi i nie pytaj się nas czy masz się wstydzić że jest Ci zimno.

    ToMasz

  • 7. Data: 2021-04-08 22:52:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni.
    > Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica

    Za mało danych, opisz jak masz ocieplony dom, ile pod wylewką, jak gęsto
    ułożone rurki w łazience, jaka wentylacja. Bo to wszystko wpływa na temp.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-04-09 00:21:38
    Od: adam <a...@a...pl>

> [...]
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni.
    > Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica

    Prysznic w zamkniętej kabinie? Jeśli tak, to normalne. Z prysznica leci
    woda dajmy na to 40st, Ty masz 36,6, więc kabina nagrzeje się do jakichś
    tam 30+ stopni. Dlatego przechodząc z cieplejszego do chłodniejszego
    odczuwasz zimno.
    Chyba też jest to kwestia różnicy wilgotności. W łazience powietrze nie
    jest tak nasycone parą jak w zamkniętej kabinie, więc skóra zaczyna
    szybciej wysychać odbierając więcej ciepła z Twojego ciała.

    Pewno byłeś niejednokrotnie na basenie, tam nie ma kabin, jest jedno
    duże otwarte pomieszczenie z natryskami. Jak z prysznica przestanie
    lecieć to nie ma tego uczucia gwałtownego chłodu, bo nic się nie
    zmieniło dookoła Ciebie.

  • 9. Data: 2021-04-09 08:15:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 08.04.2021 20:02, P_P wrote:
> [...]
    > ustawiona na 22 stopnie. Natomiast w łazience ustawiona na 25 stopni.
    > Pomimo takiej temperatury to jak wychodzę (lub inna osoba) z prysznica

    Obniż delikatnie temperaturę na koniec kąpieli, przed wyjściem. Piszę
    serio, to kwestia przyzwyczajenia. Identycznie jak przestać słodzić
    herbatę. Na początku będzie gorzka, po dwóch tygodniach zrobi się
    ponownie słodka.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2021-04-09 12:08:50
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 08.04.2021 o 21:50, budynPL pisze:

> [...]
    > włączam wentylację, ona czasówką przez parę minut suszy pomieszczenie.
    > Wg mnie to jak bardziej racjonalne rozwiązanie.

    Też farelką po prostu dogrzewamy.
    Miałem wizję takiego kombinowania z ogrzewaniem, żeby tego nie musieć
    robić, ale tak jak mówisz - nie ma to większego sensu.
    Prościej i taniej włączyć na moment kąpieli farelkę niż inwestować w
    jakieś drogie sterowania, puszczać niepotrzebnie ciepło w komin przez
    pozostałą część dnia itp.

    Pzdr

    --
    /__/_* /