  • 1. Data: 2021-04-01 20:59:48
    Temat: Wyburzenie fragmentu ściany nosnej
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jest sobie dom o podstawie około 9x9m.
    Parter plus pietro.
    Na parterze jest sciana nosna grubości około 30cm wycinająca po całej
    długości domu pokój wielkości 9x4 metry czyli przecinajaca cały parter
    prawie na pol.
    Dokładnie w srodkowej czesci tej sciany chciałbym wyburzyc 3,15m
    (obecnie sa tam tylko standardowe drzwi) otwierajac przestrzen parteru

    Ile taka operacja powinna kosztowac? (materiał, robocizna)
    Rozumiem ze powinno to wygladac tak, ze sufit zostanie podparty w
    miejscu przylegajacym do tej sciany, sciana wyburzona i wstawiona
    jakiegoś rodzaju belka podporowa?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 2. Data: 2021-04-01 21:48:51
    Temat: Re: Wyburzenie fragmentu ściany nosnej
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-04-01 o 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Rozumiem ze powinno to wygladac tak, ze sufit zostanie podparty w
    > miejscu przylegajacym do tej sciany, sciana wyburzona i wstawiona

    Najwspanialszy i najmądrzejszy specjalista z tej grupy, fachowiec od
    wszystkiego, także i od wyburzania ścian, niejaki Zenuś K. ma dzisiaj
    wolne, bo to dzisiaj jego święto, czyli święto kłamców. Dlatego chyba
    nikt Ci nie pomoże.

    Jeżeli mogę coś doradzić to znajdź w okolicy jakiegoś konstruktora
    budowlanego z uprawnieniami, niech obejrzy i policzy. Bez wyliczenia
    obciążeń oraz wyliczenia wytrzymałości konstrukcji podpierającej tego
    nie zrobisz. Pytanie na grupie o takie rzeczy jest co najmniej
    ryzykowne, a jeszcze jak nasz grupowy ww specjalista od doradzania na
    szkodę zabierze głos to możesz być bardziej niż pewnym, że Ci doradzi
    źle. :)

  • 3. Data: 2021-04-01 22:27:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 kwietnia 2021 o 21:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    > "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    Zatrudnij uzyszkodnika. Barankiem wyburzy.

  • 4. Data: 2021-04-01 22:28:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 kwietnia 2021 o 21:48:47 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > ryzykowne, a jeszcze jak nasz grupowy ww specjalista od doradzania na
    > szkodę zabierze głos to możesz być bardziej niż pewnym, że Ci doradzi
    Jesteś za głupi żeby zauważyć jaki głupi jesteś. Jak tam wodny chleb? Wyślij przepis
    do ONZtu. Uratujesz miliony ludzi.

  • 5. Data: 2021-04-01 23:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

> [...]
    > od wszystkiego, także i od wyburzania ścian, niejaki Zenuś K. ma
    > dzisiaj wolne, bo to dzisiaj jego święto, czyli święto kłamców.

    Z tym ktosiem staram sie juz nie miec za duzo do czynienia po entym
    złapaniu go na kłamstwie.
    Ostatnio dawałem mu szanse weryfikacji jego oszczerstw proponujac mały
    zakładzik o jakas okrągła sumkę i oczywiście nic z tego nie wyszło.

> [...]
    > specjalista od doradzania na szkodę zabierze głos to możesz być
    > bardziej niż pewnym, że Ci doradzi źle. :)

    Fachowiec bedzie - to jasne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 6. Data: 2021-04-02 00:42:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 kwietnia 2021 o 23:59:50 UTC+2 Budzik napisał(a):
> [...]
    > Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Jak tam oszczędzanie wody na świecie? Robisz coś w temacie? Napisz jak robisz żeby
    woda się nie niszczyła. Mniej pijesz, nie myjesz się? Uzyszkodnik się przyznał że
    śmierdzi u niego w chałupie. Znaczy się nie sprząta. Może latem na wsi będzie świeże
    powietrze bo okien nie będzie otwierał.

  • 7. Data: 2021-04-02 07:17:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dysponujesz projektem tego domu (w tym części konstrukcyjnej), czy potrzebujesz
    inwentaryzację?

    -----
    > Na parterze jest sciana nosna grubości około 30cm wycinająca po całej długości domu
    pokój wielkości 9x4 metry czyli przecinajaca
    > cały parter prawie na pol.
    Dokładnie w srodkowej czesci tej sciany chciałbym wyburzyc 3,15m otwierajac
    przestrzen parteru

  • 8. Data: 2021-04-02 08:32:51
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 02.04.2021 07:58, lleeoo wrote:
    > Następnie zrobić bruzdę na belkę dwuteową IPE 180

    Tańszy wariant - szyna kolejowa.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2021-04-02 08:36:25
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Bogusz.
    On 02.04.2021 08:32 you wrote:

    > Tańszy wariant - szyna kolejowa.

    Pod warunkiem że budzik ma gdzieś w pobliżu tory kolejowe.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2021-04-02 13:18:59
    Temat: Re: Re:Wyburzenie fragmentu ściany nosnej
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Robocizna 2000-2500zł
    > Materiały ok 1500zł belka i chemia
    > Wywóz gruzu ok 300zł 2 big bagi
    >
    > Pamiętaj jeszcze, że trzeba będzie dodatkowo uzupełnić wylewkę i
    > podłogę.

    Do tego projekt i chyba zgłoszenie do urzedu. Pieczątka z uprawnieniami min
    500zł.

    Pzdr