  • 1. Data: 2013-02-23 22:27:09
    Temat: Wentylatory
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    Szukam wentyaltora wyciagowego do łazienki. Nie ma mzielonego pojecia jaki
    wybrac poradzicie cos??
    zastanawima sie miedzy:
    http://allegro.pl/wentylator-kanalowy-vko1-timer-sr-
    100-107m3-h-hit-i2975195237.html
    http://allegro.pl/td-wentylator-kanalowy-dil-100-270
    t-270-m3-h-timer-i3054809303.html
    moze znacie inne wentylatorki wyciagowe na kanał sr100 ale z timerem tak aby
    sie wylaczał po paru minutach.
    Jak dla mnie tani/drogi. Różnica w sumie tylko na łożyskach.
    Jaka jest zywotnosc takiego wentylatora...???
    --
    .:Artur:.

  • 2. Data: 2013-02-23 22:56:16
    Temat: Re: Wentylatory
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    .:Artur:. wrote:
> [...]
    > tak aby sie wylaczał po paru minutach.
    > Jak dla mnie tani/drogi. Różnica w sumie tylko na łożyskach.
    > Jaka jest zywotnosc takiego wentylatora...???

    jeśli ci na cenie nie zależy to wybierz coś z venture industries , na
    ich stronie jest też cennik
    powinien być cichszy niż te tanie

    jeffrey

  • 3. Data: 2013-02-23 23:42:37
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    > jeśli ci na cenie nie zależy to wybierz coś z venture industries , na ich
    > stronie jest też cennik
    > powinien być cichszy niż te tanie

    Wentylatory super ale cena to mnie na kolana powalila... prawie
    --
    .:Artur:.

  • 4. Data: 2013-02-24 10:37:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    .:Artur:. wrote:

    > Wentylatory super ale cena to mnie na kolana powalila... prawie

    imho warto jednak dac trochę wiecej na dobry wentylator

  • 5. Data: 2013-02-24 13:29:11
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 23 lutego 2013 22:27:09 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:
    > Szukam wentyaltora wyciagowego do ?azienki. Nie ma mzielonego pojecia jaki
    >
    > wybrac poradzicie cos??
    >
    > zastanawima sie miedzy:
    >
    > http://allegro.pl/wentylator-kanalowy-vko1-timer-sr-
    100-107m3-h-hit-i2975195237.html

    > http://allegro.pl/td-wentylator-kanalowy-dil-100-270
    t-270-m3-h-timer-i3054809303.html

    > moze znacie inne wentylatorki wyciagowe na kana? sr100 ale z timerem tak aby
    >
    > sie wylacza? po paru minutach.
    >
    > Jak dla mnie tani/drogi. R?nica w sumie tylko na ?o?yskach.
    >
    > Jaka jest zywotnosc takiego wentylatora...???

> [...]

    Taki co ma timer jest zbędny. Będzie się załączał za każdym razem jak włączysz
    światło. Nie każde włączenie światła wymaga włączenia wentylatora. Żywotność
    wentylatorów w których silniczek ułożyskowany jest na łożyskach samosmarnych to
    jakieś 2-3 lata. Na łożyskach kulkowych więcej ale im starszy tym głośniejszy. Kupuj
    najtańszy ze sznurkiem albo dodatkowy włącznik zakładaj. Stosunek jakości do ceny
    będzie w nim najlepszy. Wymiana wentylatora w łazience jest na tyle niekłopotliwa że
    można sobie pozwolić na taki o mniejszej żywotności a tani. Co innego jak w jakimś
    trudno dostępnym miejscu by był. Wtedy potrzebny w większej żywotności.

  • 6. Data: 2013-02-24 13:35:12
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

> [...]
    >pozwolić na taki o mniejszej żywotności a tani. Co innego jak w jakimś
    >trudno dostępnym miejscu by był. Wtedy potrzebny w >większej żywotności.

    Bedzie osobny włącznik do niego. wymian racezj nie klopotliwa bedzie nad
    lazienka gdzie bedzie dostep bez problemu . A ciekawoscie zapytam ja ksie
    znasz ten tani rozumiem ze pociagnie z rok/da a ten drozsz yto 2/3 lata
    dobrze to zrozumialem?

    --
    .:Artur:.

  • 7. Data: 2013-02-24 14:28:47
    Od: p...@t...pl

    W dniu niedziela, 24 lutego 2013 13:35:12 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:
> [...]
    >
    > lazienka gdzie bedzie dostep bez problemu . A ciekawoscie zapytam ja ksie
    >
    > znasz ten tani rozumiem ze pociagnie z rok/da a ten drozsz yto 2/3 lata

    Są wentyle, np. Marleya, gdzie nie każde załączenie światła spowoduje włączenie. Mają
    jakąś zwłokę 1-2 minutową, nie wiem czy nie jest to nawet regulowane potencjometrem.

  • 8. Data: 2013-02-24 14:45:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    .:Artur:. wrote:
> [...]
    > nad lazienka gdzie bedzie dostep bez problemu . A ciekawoscie zapytam
    > ja ksie znasz ten tani rozumiem ze pociagnie z rok/da a ten drozsz

    teoretycznie tak...

    ale liczy sie też komfort i estetyka...

    tanie moga być bardziej chałaśliwe i brzydkie.

  • 9. Data: 2013-02-24 15:45:40
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > lazienka gdzie bedzie dostep bez problemu . A ciekawoscie zapytam ja ksie
    >
    > znasz ten tani rozumiem ze pociagnie z rok/da a ten drozsz yto 2/3 lata

    Tani pociągnie ze trzy lata. Potem skończy się smar w łożyskach i przy włączeniu
    będzie niemiłosiernie piszczał a po chwili piszczenie zniknie i będzie pracował jak
    sztuka nówka nie śmigana. W takim stanie z pół roku jeszcze wytrzyma. Taki na
    łożyskach kulkowych teoretycznie pociągnie sporo dłużej ale wymienisz wcześniej bo
    charkot od łożysk będzie niemiłosierny. Bardzo tani wentylator, taki za 2 dychy idzie
    samemu wyciszyć. Łopatki śmigła są tandetnie zrobione bo tani. Jak wyrównać krawędzie
    łopatek a najlepiej ( jak ktoś ma pojęcie) zrobić na nich coś co przypomina profile
    lotnicze. To taki podrasowany najtańszy wentylatorek cichnie do poziomu drogich. Bo
    one mają fabrycznie lepiej wykończone śmigiełka. Pod koniec zeszłego roku wymieniałem
    u siebie taki tani wentylator w łazience.Przetarcie krawędzi łopatek drobnym papierem
    ściernym trwało z 5 minut. Jeśli koniecznie chcesz mieć super cichy to wystarczy
    opornikiem za kilka złotych zmniejszyć mu napięcie zasilania. Mam tak zrobione.
    Wentylator kręci się trochę wolniej, żywotność wzrasta i jest praktycznie
    niesłyszalny. U mnie pracuje przy ok 180V.

  • 10. Data: 2013-02-24 20:17:20
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    A co z wynalazkami ktore zalaczaja przy ustawionej podwyzszonej wolgotnosci
    powietrza ?
    Ma ktos - sprawdza sie ?